April 2022:
Glede na to, da imamo ponudbi podobno (prejšnjo) 95C različico, smo naredili primerjavo.
Masa: Na novo smo šli tehati zadnjo serijo (zima 2022) 95C in presenečeno ugotovili, da je masa 96g (namesto ~108g). V4.0 130C različica ima maso 95g (predelano na XT30 in podobno dolge kable). 1g razlike ne bo verjetno nikjer bistvenega pomena.
Mere: So praktično enake pri 95C in 130C. 95C je za kakšen mm višja in daljša.
Praznjenje: Razlike je presenetljivo kar nekaj pri do ~47C obremenitve. Konkretno je to 745mAh za 95C vs 832mAh za 130C (~10% kapacitete).
Za začetek aprila 2022 v ponudbo prihaja “prenovljeni” paket 850mA 4S. To je prvi mali (<1050mAh) paket R-Line s kemijo “V4.0”. Kot smo že v naših primerjalnih testih pokazali so razlike minimalne. Pri V4.0 je zlasti v ospredju nižja masa. Torej v primerjavi s paketi 850mAh 95C so 130C paketi lažji za 6g in imajo XT60 priključek. Razlika 6g za “nedeljskega pilota” praktično nima pomena, za zagretega ljubitelja FPV letenja ali profesionalnega “cinewhoop” snemalca pa mogoče že nekaj. Kakor že precej dolgo časa vemo, stopnje praznjenja 95C vs. 130C nimajo tu veliko pomena, saj se gre za marketing. Vsekakor bomo objavili teste primerjave, ko dobimo pakete.
S krajšanjem kabla iz 65mm na 45mm in zamenjavo za XT30U priključek se masa zmanjša na 95g.
Dobili smo tudi prvi vtis iz terena. Paket ima odlično napetostno stabilnost na letalniku 3″, 1606 4000kv na 3140 T-motor propelerje. Čas letenja se je iz ~2:30-3:00 (650mAh R-Line) podaljšal za dobro minuto na 3:30 – 4:00. Letalne zmogljivosti daleč prekašajo povprečne 5″ letalnike! Hvala Sašo!
Uporaba
Primerni so za vse visokozmogljive modele, ki potrebujejo 4S LiPo akumulator mase okoli 100g. Prvotno mišljen za najbolj zmogljive letalnike s propelerji premera 3 in 4 cole, motorji od 1407, 1408, 1506, 1507, ipd nad 4000Kv. Opcija seveda tudi za 4″ letalnike z motorji 1806 2700 – 3000kv ipd. ali za “šprint” na 5″ letalnikih z maso ~180g-210g z 2204/2205 motorji 2500-3000Kv.
FPV dirkanje
Primeren za res super tehnične (indoor) proge oziroma/in primerih, ko je v igri samo nahitrejši krog. Opcijsko lahko polnite tudi do 4.35-4.4V/člen na terenu (takojšnja uporaba po koncu polnjenja), sicer raje na 4.2-4.25V/člen. Pogreti bodo seveda še bolj zmogljivi (telesna temp. pa do max 45°C). Seveda morajo pravila dovoljevati uporabo LiHV 4S akumulatorjev ;-).
Prva polnjenja/praznjenja
Za doseganje maksimalnih zmogljivosti in doseganje predpogoja za dolgo življensko dobo priporočamo 5-6 ciklov s polnjenjem 2A do 4.1V/člen in praznjenjem ca 10-15A do 3.7V/člen. Za tako početje sta odlična polnilnika Junsi X6/X8 v navezavi s (terenskim) akumulatorjem. V kolikor to ni mogoče, napolnite na svojem polnilniku na nastavitvi LiIon (4.1V/člen) in poskrbite, da boste pri praznjenju porabili nekje 50-60% nazivne kapacitete pri zmanjšani obremenitvi (bodisi manjši propeler ali manj plina). 5 takih letov bo več kot dovolj. Potem pa “gasa” – v kolikor se mudi pri polnite akumulatorje pri >telesni temperaturi do 10C.
Polnjenje
R-Line linija 130C je sicer manj občutljiva na daljše čase med koncem polnjenja in začetkov praznenja (>ura). Vseeno pa za doseganje maksimalne življenske dobe svetujemo enako kot za vse naše akumulatorje. Polnjenje doma na 4.15V/člen pri 1-2C. R-Line res “zaživijo” pri polnjenju terenu in takojšnjo uporabo. Za maksimalne zmogljivosti svetujemo polnjenje na terenu do 10C (8.5A). Najbolj zahtevni jih lahko polnite pri 20A (23C).
Pri polnjenju LiHV – 4.35 – 4.4V/člen (priporočamo naše ISDT polnilnike) lahko pričakujete še boljše zmogljivosti. Drugače rečeno, po prvih testih pri stalni obremenitvi nad 500W lahko pričakujete, da bo paket zmožen oddati do 3.5V/člen polno kapaciteto ~820 do 850mAh. Seveda je potrebno praznjenje začeti takoj po končanem polnjenju Daljši časi pri 100% napolnjenosti LiHV (4.3 – 4.4V/člen) paket izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Pred uporabo v najbolj zmogljivih modelih svetujemo pogretje na telesno temperaturo v kolikor hitro polnjenje
Pustite se svetovati za najboljšo ponudbo polnilnikov in terenskih LiPo akumulatorjev – info@lipo.si!
Konec praznjenja
Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenske dobe raje več kot 3.7V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Shranjevanje
3.85V/člen, za krajše sharnjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.75-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.90V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.7V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Življenska doba
Večina uporabnikov R-Line V4.0 serije nam poroča o nekje 200-250 ciklih pred povečanjem IR.
Izbira priključkov
XT60 priključek je nameščen zaradi kompatibilnosti pri vseh novejših manjših FPV modelih. XT30 priključek je opcijska izbira.
Malo smo nejevoljni, ker je dolžina kabla iz običajnih 45mm “zrasla” na 65mm, pri tem pa se je ohranil presek le 1.5mm2 (16 AWG). Definitivno tanek kabel po nepotrebnem poskrbi za padec napetosti pri porabah nad 40A. Smo obvestili proizvajalca. Kar se lahko naredi je, da se kable skrajša na ca 40mm dolžine ali celo manj, seveda v kolikor je to mogoče.
Prve meritve IR (april 2022)
Po >10 ciklih pri 21°C tipično okoli 4-5 mOhm/člen, ogrete na ca 40°C ca 2 mOhm/člen. Pri testih smo šli tudi na 1.7mOhm/člen (merjeno z Junsi S6)
To pomeni pri 21°C maksimalna trajna obremenitev* 32A, kratkotrajno <1s do 60-70A. Pri 40°C (celična struktura dopušča take temperature neposredno pred in med praznjenjem brez napihovanja), 55A trajno ali <1s ca 110A.
Še beseda okoli IR pri sobni temperaturi. Tudi po 10 ciklih je pri ohlajenih IR zelo visok, če ga merimo statično (ca 11mOhm). Vendar že pri polnjenju z nižjim tokom (3-5C) hitro pade. Ali je to “muha” V4.0 kemije ostaja vprašanje). Navadne V1 95C imajo ca 7-8 mOhm.
*do 80% izpraznjenosti.
Za vsa priporočila in tehnično svetovanje smo vam vedno na voljo na info@lipo.si .
Preverite tudi vse naše brošure in najboljše spletno svetovanje na enem mestu!