Lokacija: Zaloška cesta 147, 1000 Ljubljana

Delovni čas: Pon-Pet 8:00 - 15:00

Akademija LIPO.si

Varnostna opozorila

O podjetju

Domov / Testi / Testiranja paketov 3S 450mAh do 1000mAh

Testiranja paketov 3S 450mAh do 1000mAh

Že kar nekaj let je minilo od naših zadnjih brošur in videoposnetkov. Vsekakor nam je še naprej v interesu, da vam transparentno predstavimo ponudbo, na podlagi dolgoletnih izkušenj svetujemo pravilno izbiro paketa za vaš model in vaše želje ter vas podučimo o pravilnem ravnanju. Nenazadnje radi pokažemo kako lahko dosežete maksimalne sposobnosti iz vašega Gens Ace/Tattu/R-Line paketa. Pred vami je daljši pripevek, ki zahteva vnaprejšnje poznavanje osnov rokovanja z LiPo paketi.
 

Mali 3S paketi so namenjeni vsem manjšim modelom letal, čolnov, malo manj modelom avtomobilom, večinoma pa se uporabljajo za napajanje 2-4” (FPV) letalnikov z vzletnimi masami pod 250g. So tudi dovolj ceneni, da jih lahko jemljemo kot “potrošen” material. Vseeno jih osebno uporabljam v svojih letalnikih že nekaj let, marsikateri paketi imajo že preko 100 ciklov in še ne kažejo drastičnega povečanja notranje upornosti, kljub skrajno hitrim polnjenjem na terenu (do 36C ali do 4 minute) in praznjenjem (100 – 180 sekund). Na slovenskem trgu so poleg paketov za 5″ letalnike to naslednji najbolj prodajani paketi. Zato sem se odločil, da naredim primerjavo teh paketov preko testov (praznilnih krivulj) in povem hkrati še kaj zanimivega.  Z razmahom popularnosti in množičnosti letalnikov se je tudi pri paketih pod 1000mAh opravil izredni razvoj. Kdo bi si še nekaj let nazaj predstavljal, da bo lahko 46g paketek lahko nekaj sekund zagotavljal moč 400W? Ali pa da bomo tak paket napolnili v manj kot treh minutah?

Testirani paketi po masi, skupaj s povezavami v spletno trgovino:

Prvi cikli

5 ciklov pri 2C polnjenju (do 4.1V/člen) in 7A praznjenju do 3.7 ali 3.8V/člen.Prvi cikli so namenjeni k aktivaciji in rahlim dvigom notranjenje temperature paketov. Prav vsem paketom se je kapaciteta pri praznjenju dvigala. Sobna temperatura je bila ca 21 st. C. Vsi testi so opravljeni na polnilniku Junsi iCharger 4010Duo v navezavi z LogView programom.

1C polnjenje paketov >75C v 2021? 

1C polnjenje še vedno velja za najbolj priporočljivo varno polnjenje LiPo paketov. Velika večina modelarjev pakete tudi ne polni na terenu, ampak jih napolni doma in jih uporabi na terenu uro ali več kasneje. Redki jih pred začetkom uporabe segrejejo na vsaj telesno temperaturo in s tem pridobijo višjo moč in daljše motorne čase.

Kaj lahko pričakujemo po 1C polnjenju, če še pustimo paket stati za 1 uro pri sobni temperaturi (ca 21°C)?  Za prvo “žrtev” sem izbral 450mAh paketek Tattu s stopnjo praznjenja 75C. Obstajata sicer dve različici, “klasična” in “dolga”. V času testiranja sem imel na voljo le “klasično”. Sem pa iz preteklih testiranj in pa uporabe vedel, da sta si različici zelo podobni. Med letenjem namreč nisem opazil nobenih razlik.

Na “papirju” bi zmogel tak paketek od sebe dati 0.45A * 75 = 33.75A trajnega toka. Pri  moči 200W ca pri 3.7V pod obremenitvijo to pomeni praznilni tok ca 18A (“komaj” 40C). Paket se je polnil z 1C – torej 0.45A do končne napetosti 4.2V/člen.


Pri 200W praznjenju se je napetost izredno hitro sesedla na 3V/člen. Po 11 sekundah je bilo vsega konec. Kaj je tu narobe? Seveda se bo nevešč uporabnik tule namrščil, češ prodaja se mačka v žaklju! Zato tudi na spletu, družabnih omrežjih, youtube, itd zasledite zelo mešane odzive uporabnikov Tattu paketov.

Seveda je tu zelo preprost “trik”, da se bo paketek obnašal popolnoma drugače. Potrebno je dvigniti temperaturo paketa. Če ga napolnimo pri “nezaslišano” visokem toku polnjenja 10A (22C!) in povrhu še do 4.35V/člen (LiHV), se bo pod obremenitvijo obnašal popolnoma drugače. S polnjenjem 10A bomo poskrbeli, da se bo paketek v nekaj minutah (kolikor traja tako hitro polnjenje) segrel in s tem se bo notranja upornost znižala. S polnjenjem na napetosti LiHV (namesto običajnih 4.2V na 4.35V/člen) dobimo še nekaj višjo kapaciteto. Tako sem 2 sezoni “matral” svoje 2S 450mAh paketke in na letalni dan opravil zaporedno tudi po 10 zaporednih ciklov na enem paketu. Paket je termično stabilen tudi v vročem poletnem dnevu  – praznjenje ca 200 sekund, polnjenje 8-10A, takoj v model, praznjenje na 3.6-3.7V/člen (OSD) v mirovanju in ponovno na 8-10A polnjenje. Kot sem že zgoraj napisal po 100 ciklih nisem ugotovil padca kapacitete ali povečanja notranje upornosti.


Pod obremenitvijo se tokrat paket obnaša popolnoma spodobno, pri 200W praznjenja (kot smo že zgoraj ugotovili je to ca 40C) je praznjenja konec v 100 sekundah, oddana kapaciteta pa kar 481 mAh. To ustreza obremenitvi izredno sposobnega FPV mikro letalnika s propelerji premera 2.5” do 3″.

Enako primerjavo naredimo tokrat na večjem paketu serije Soaring. Ta serija je namenjena modelom, kjer so motorni časi načeloma daljši od 4 minut. Kako izgleda praznilna krivulja paketa Soaring 1000mAh 30C polnjenjega pri 1C (1A) po eni uri pri 200W trajne praznilne moči (ca 18C)? Tak paket bo imel tokovno (na nalepki) enake sposobnosti kot zgornji 450mAh 75C primer (33.75A proti 30A trajne obremenitve). Vseeno pa so rezultati popolnoma drugačni. Že leta 2012 smo v prvi brošurizapisali:
“Napačno je prepričanje, da je rokovanje enako z vsemi LiPo akumulatorji enako. Na splošno velja, da akumulatorji z višjo stopnjo praznenja zahtevajo bolj skrbno načrtovan čas polnjenja in hranjenja. Ni nujno, da akumulatorji z višjo stopnjo praznjenja v določenem modelu zagotavljajo višjo moč kot akumulatorji z nižjo stopnjo praznjenja.”

Pri “mrzlih paketih” oz. po 1C polnjenju se zna zgoditi, da bo po 30s že izklopil krmilnik (ali bo piskal piskač), saj se je napetost sesedla pod 3.4V/člen. Po 30s lahko opazujemo trend naraščanja napetosti med praznjenjem, kar je znak, da se paket segreva. Notranja upornost z višanjem temperature pada, kar povzroči, da se napetost med praznjenjem dviga. Pa vendar tako početje ne vpliva “blagodejno” na življensko dobo. Napetost pod obremenitvijo je ves čas (pre)nizka.

V kolikor poskrbimo, da pogrejemo paket s hitrim polnjenjem 10C (10A) in si “privoščimo zlorabo” s polnjenjem na LiHV (to je 4.35V/člen) se bo obnašal popolnoma drugače:

Primerjava pri 200W praznilne moči po različnih režimih polnjenja:

1C LiPo (4.2V) – 747 mAh do 3,3 V/člen
10C LiHV (4.35V) – 1009 mAh do 3.3V/člen  (+35%!)

Kakšen vpliv ima (kar) 10C polnjenje na življensko dobo Soaring paketov? Sigurno ne bomo pričakovali 500 ciklov, realno verjetno okoli 150-200 ciklov. Ali je to vredno 35% povečanja uporabne kapacitete in seveda višje napetosti pod obremenitvijo, pa bo ocenil vsak uporabnik sam, še posebno ko bo enkrat poskusil kaj pomeni višja motorna moč.

Po drugi strani, če se bomo “kot pijanec držali plota” z 1C polnjenjem in uporabo pri nižjih temperaturah tudi ne bomo podaljševali življenske dobe. Mrzel paket bo imel manjšo napetost pod obremenitvijo. Zaradi tega bo po nekaj 10 takih obremenitvah začela notranja upornost naraščati, opazili bomo verjetno tudi padec kapacitete.

Zaradi relativno nizke notranje upornosti pa se verjetno pri polnjenju 5C ne bo pogrel za doseganje maksimalnih napetosti pod obremenitvijo, potrebno bo zunanje segrevanje, enako kot pri polnjenju 1 do 5C. Ampak bo verjetno zadostovalo za večino modelarskih zahtev.

Mogoče je zanimiva še primerjava praznilnih krivulj hitro polnjenjega paketa 450mAh in več kot 2x težjega 1000mAh paketa po 1C polnjenju:


Nismo še dobili informacije, da bi paketi Gens Ace >30C (vseh serij) imeli bistveno krajšo življensko dobo pri polnjenjih pri 5C. 5C polnjenje je bilo s strani proizvajalca že dovoljeno/priporočeno 9 let nazaj pri serijah 25C!

Velja omeniti, da so vsi imajo vsi členi Gens Ace zložene elektrode, medtem ko večino konkurenca ponuja zvite elektrode

 

 

Žal lahko iz lastnih testiranj ugotovimo, da je hitro polnjenje nad 5C šodovalo paketom MyLiPo, Brainergy, Kryptonium in marsikaterim drugim paketom iz ponudbe Hobbyking. Pri višjih polnilnih tokovih je bilo nad 50 cikli opaziti neenakomerno naraščanje upornosti členov ali kasneje odpovedi členov v paketu. Verjetno zaradi drugega načina zlaganja elektrod v paketu (glej zgornji video posnetek).

Vmesni povzetek priporočil o hitrem polnjenju in temperaturi

Pri motornih časih pod 3 minutami svetujemo hitro polenjenje 5C, lahko tudi marsikje 10C ali celo več. Oziroma v model dajemo ogrete pakete, to pomeni od 35°C pa do 45°C.
1C polnjenje ne podaljšuje življenjske dobe, če se jih prej ne segreje. Male pakete je tudi  razmeroma preprosto polniti na terenu.

Važna je tudi napetost izklopa krmilnika oz. pri kateri napetosti/ kapaciteti končate praznjenje. Poraba do 80% nazivne kapacitete je bil in bo recept za dolgo življensko dobo. Če ne morete nadzorovati porabe preko umerjenega tokovnega senzorja, si pomagate s podatkom o napetosti. V mirovanju naj napetost ne pade pod 3.6V/člen.

Fenomen malih paketov – R-Line 550mAh

V letu 2020 smo dobili novega favorita pri paketih pod 650mAh. Podolgovata oblika je seveda bolj primerna za odvajanje toplote. Ni pa (vsaj na papirju) ugodna zaradi ozkih priljučkov na samem členu. Po merah je paket zelo podoben 450mAh 75C Tattu, samo nekaj g težji, pa vendar jih gladko “poseka” po izredno nizki notranji upornosti in seveda višji energiji/kapaciteti. Lansko sezono sem svoje “matral” pri toku polnjenja 10A, nekajkrat celo do 15A.

Primerjava je dovolj zgovorna:

Na testu pa sem se tokrat poskusil ogrete prazniti po 20A polnjenju (36C! oz 260W!).


Zelo presenečen sem bil, ker sem bil pred 20A polenjem prepričan, da se bo opazilo malenkost višjo napetost na začetku praznjenja, kapaciteta pa bo približno enaka. Pa vendar je bil prirastek tudi na kapaciteti (559mAh napram 570mAh).

Dodatek 2023

Andrej pokaže tudi v video zapisu

In na terenu:

 

3S paketek ostal termično stabilen po koncu praznjenja in bi dejansko lahko prestal neprestrano cikliranje praznjenje pri 200W / polnjenje pri 260W. Gladko “posekajo” tudi večje in težje Tattu 650mAh 75C pri napetosti pod obremenitvijo.


Primerjava z novejšimi Gens Ace 700mAh 60C pod obremenitvijo:

Če vzamemo v zakup manjšo maso za lažje modele (letalnike) so marsikje tudi boljša izbira kot 30% (!!!) težji 650mAh 95C R-Line.


Še več – brez problema se lahko primerjajo in tudi prekosijo napetosti Soaring 1000mAh po 10C polnjenju!

Zato bi lahko označil 550mAh pakete kot “švicarski nož” z maso pod 50g. Definitivno v kolikor jih niste poskusili, zamujate res veliko. Lastniki pa seveda poskusite kdaj 10A , 15A ali celo 20A terensko polnjenje na LiHV ter takoj začnite z letenjem.

Trenutno so na voljo trenutno v 2S in 3S paketih. 4S paketi bodo dobavljivi v marcu 2021. 6S paket je bil dodan v ponudbo kasneje in je seveda pri nas na voljo. V 2020 sem si naredil paket 4S, ki ga uporabljam v 2.5” hexakopterju kot tudi zmogljivem 3” letalniku s 1408 motorji. Ni problema tudi z uporabo v dveh 4” letalnikih z 1506 in 1806 motorji.

Jasno je potrebno vzeti v zakup, da so letalni časi krajši, vendar je obnašanje 4” letalnika neverjetno lahkotno. No, mogoče še za konec – na Youtubu je marsikomu znan kanal Quadmovr . Prikazani so impresivni LOS leti z “nenavadno” lahkimi kombinacijami paketov in modelov. Gospod uporablja ustrezno predgretje paketov. 🙂

 

 

75C vs R-Line  – primer na 650mAh paketu

Pred nakupom modelarje/FPV letalce vprašam zakaj točno bi potrebovali določen paket. Ko pridemo do priporočilih ali vzeti 75C ali R-Line so glavni razlogi za odločitev za enega ali drugega nekaj malega razlike v masi ali načinu polnjenja pri uporabniku. Dejansko pa dosedaj ni bilo možnosti prikazati razlik, razen morda kakšnih primerjav z nezanimivimi DVR posnetki. Torej pričakovali bi, da bi bili praznilni krivulji zelo podobni, napetost pod obremenitvijo pa pri R-Line paketu seveda višja. Imamo pa v tem primeru tudi res malo razliko v masi paketov (1g).

Vendar je razlika kar očitna. Ker ima 95C paket nižjo upornost se lahko polni do 20A, razlike so seveda tudi v temperaturah po praznjenju. Definitivno bi v takem režimu delovanja 75C različica imela krajšo življenjsko dobo.


75C – 653 mAh kapacitete pri LiHV 10 A polnjenju, vendar preko 50°C po koncu praznjenja
95C  – 677 mAh (+3,7 %) , prirastek mase samo 1g , več kot 10°C manjša temperatura v prid nižje upornosti kljub 20A polnjenju!

Gens Ace 700mAh 60C

Paketek je prišel dokaj nenapovedano konec leta 2020, saj je bil delan za zelo spefično uporabo v malih modelih helikopterjev. Pa vendar je paket zanimiv za ostale modele.
Podolgovata oblika je podobna R-Line paketu, vendar se vidi, da je tule uporabljena “milejša kemija” in je napetost pod obremenitvijo nižja. Primerljiva je s paketom Tattu 75C 650mAh, vendar je 13% lažji. Definitivno je to zanimiva izbira za male “cinewhoop” modele.

R-Line 750mAh

Definitivno je to paket, ki se mu dela največja krivica (dobavljiv v 3S in 4S različici!) . Sploh je paket zanimiv, ker v ponudbi ni več paketa R-Line 850mAh 3S 95C. Za 3” letalnike se je v preteklosti posegalo po 850mAh paketih, ki pa so vseeno pretežki, da se lahko pokažejo prave prednosti teh letalnikov, ki v spretnih rokah lahko nadomestijo oziroma nadgradijo letalne sposobnosti 5” letalnikov. Izmed vseh testiranih paketov je bil 750mAh paket najbolj termično stabilen, saj ima tudi najmanjšo notranjo upornost izmed vseh paketov. V 2020 sem začel svoje 750mAh pakete polniti z 20A.

Primerjava z 850mAh paketom – skoraj identične sposobnosti, pa vendar je 750mAh paket kar 25% lažji! Zato je primeren za vse, tudi najbolj tokovno zahtevne porabnike / letalnike do velikosti 4″ ali ultralahke 5″ letalnike. 

Primerjava s Soaring 1000mAh 30C paketom , ki je kar 37% težji! Vsekakor bodo zato letalni časi pri lažjih modelih daljši s 750mAh paketom.

Luknja v ponudbi – brez >75C paketov 850-1050mAh

Žal se je zgodilo, da v ponudbi manjkajo 3S in 4S paketi >75C med 850mAh in 1300mAh. Proizvajalec pravi, da se v celotni evropi tovrstni paketi premalo prodajajo.

Kaj lahko pričakujemo od Tattu 850mAh 75C paketa? V bistvu kar veliko! Upornost je dovolj nizka za polnjenje pri 20A, kapaciteta je zelo blizu 1Ah:


“Za hec” naredimo primerjavo Soaring 1000mAh pri 1C in 850mAh pri 20A (23.5C). V modelu bi se to zdelo, kot da se 850mAh obnaša kot 4S paket:

S primerjavami smo zaključili. Marsikdo si s praznilnimi krivuljami in njihovimi primerjavami, roko na srce ne bo kaj dosti pomagal. Edina rešitev je da v svojem modelu preizkusi čim več različnih paketov in sam ugotovi kakšne so dejanske razlike, še sploh, ko se občuti razlike v masah paketov.

Vpliv temperature na praznjenje

Kot smo že zgoraj omenili, segrevanje paketov lahko opravimo na dva načina – z višjimi polnilnimi tokovih ali z zunanjim virom toplote.

Mogoče bo kdo omenil, da je segrevanje zaradi višjih polnilnih tokov bolj škodljivo kot zunanje segrevanje. Res je, vendar se od teh malih paketov ne pričakuje nad 500 cikli življenjske dobe. Gre se za relavitno majhne in lahke pakete, zato je tudi relativno dobro poskrbljeno za odvajanje toplote napram 4S/6S paketom.

Kaj pa zunanje segrevanje? Ja, ko recimo doma napolnimo in nimamo na terenu možnosti polniti. Kozarec vroče vode/termofor /grelna vrečka / in ogrevanje paketov vsaj na telesno temperaturo pa vse tja do 40-45°C. Vseeno poskrbimo, da jih segrevamo vsaj 20 minut, toplota mora “prodreti” tudi do srednjega člena v paketu.

LiHV polnjenje “ne LiHV paketov”?

LiHV polnjenje načeloma za našo uporabo ne potrebuje kakšno posebno razliko v kemiji v členih. Opravljamo samo kratke “pregrehe” v kolikor si želimo nekaj dodatnega letalnega časa in seveda višje moči. Če bodo paketi pri napetosti nad 4.2V/člen polni samo kratek čas (pod nekaj minutami). Bo bolj škodljivo, če bomo pustili paket poln (4.2V/člen) čez noč, kot pa da bomo napolnilni pri LiHV in ga v minuti ali dveh po koncu polnjenja že začeli prazniti. Seveda bo tudi bolj škodljivo, če pustimo namenski LiHV paket stati kot pa navaden ne LiHV paket napolnimo na višjo napetost in ga spraznimo takoj po koncu polnjenja.
Z LiHV polnjenjem, kot smo zgoraj ugotovili, dobimo v navezavi z ogretim paketov višjo napetost med praznejnjem in seveda posledično tudi višjo uporabno kapaciteto. Načeloma je napetost 4.35V standardna, nadaljne višanje napetosti pa izredno hitro degradira sestavo. Lahko kdaj poskusite na 4.40V ali celo 4.45V – še posebno izkušeni tekmovalci (najnovejši ISDT update; Junsi uporabniki lahko v prostem programu nastavijo do 4.8V/člen).

Krašnje življensko dobe / zmanjšanje uporabne kapacitete / povečanje notranje upornosti dosežemo s:

  • Hranjenjem paketom pri LiHV napetosti za dlje časa >10 minut.
  • Prehitrim polnjenjem mrzlih paketov (visoka notranja upornost) – potrebno je zunanje predgretje ali “mehak” prvi cikel za ogrevanje.
  • Prehitrim praznjenje mrzlih paketov.
  • Pretiranim praznjenjem paketov – napetost pozameznih členov v mirovanju pod 3.6V.

Polnjenje s >5C oziroma 10, 15 ali celo do 20A?

Hitro polnjenje pri tako visokem toku je opravljeno v 2-4 minutah, odvisno od paketov/kapacitete in polnilnika (ISDT vs. Junsi). Opravimo ga, če so notranje upornosti paketov dovolj nizke. Tako lahko pri letalnikih s podobnimi letalnimi časi uporabljamo v praksi samo 2 paketa – enega, ki se prazni in drugega, ki se polni. Ko opravimo letenje s prvim, samo zamenjamo paketa in gremo takoj v zrak s sveže napolnjenim drugim paketov. Tok polnjenja prilagodimo letalnim časom. Optimalen timing je, da je drugi paket na polnilniku poln, ko pristanemo s prvim paketom.
Tako početje svetujemo vsem FPV letalcem. Namesto v velike količine paketov se investira v kvaliteten polnilnik in terenski napajalni paket. Nekateri, ki se se poslužujejo takega načina nam poročajo o življenski dobi vsaj 200 ciklov na paket. Dosti več kot nekaj 10 ciklov do 100 ciklov znanih Youtube “influencerjev” 😉

Naša okvirna priporočila za hitra polnjenja

Glede na izmerjene notranje upornosti lahko iz naših dolgoletnih izkušenj svetujemo s kolikšnim polnilnim tokom je še varno polniti:

  • okoli 25 mOhm/člen – do 2.5A (RX paketi 2600mAh)
  • okoli 12 mOhm/člen – do 5A (300-450mAh 75C)
  • okoli 6 mOhm/člen – do 10A (R-Line 550mAh)
  • manj kot 3 mOhm/člen – do 20A (R-Line >650mAh)

Pozor – meritev notranje upornosti polnilniki izvajajo zelo različno. HOTA/ISDT polnilniki odčitavajo pri malih polnilnih tokovih zelo nenatančno. Za preverjanje IR tako svetujem višje polnilne tokove (5C ali več). Potrebno je tudi počakati kakšno minuto po štartu polnjenja, da se upornost členov pokaže v drugem meniju po posameznih odčitkih napetosti posameznih členov.

 

Pri zgornji sliki sem polnil 650mAh 95C paket pri 8A na LiHV. Polnjenje je bilo opravljeno v dobrih 4 minutah, pri tem sem napolnil 418mAh (le 64% nazivne kapacitete).

Pri polnilnikih Junsi iCharger je meritev notranje upornosti že vključena v osnovni meni, ni potrebno čakanje. Sicer je med polnjenjem dosti večkrat pomerjena zaradi tega, ker polnilnik balansira s pomočjo notranjih upornosti (polnjenje tako poteka hitreje).

Pri Junsi polnilnikih morda še zanimivost, spodaj poleg oznake “Sr – serial pack resistance” – upornost paketa je dodana tudi vrednost “Lr – line resistance” – upornost povezave. Marsikdaj uporabniki presenečeni ugotovimo, da je upornost kablov in priključkov višja kot upornost posameznih členov v paketu. To da vedeti, kako pomembne so (male) dolžine kablov in (ustrezni/čisti) priključki med paketom in krmilnikom. Ne samo, da lahko prihranimo nekaj gramov, tudi napetost bo med obremenitvijo bolj konstantna. Marsikateri problem v nihanju napetosti, slabi sliki, ipd bo tako FPV letalcem prihranjen.

Za najbolj natančno merjenje upornosti v firmi uporabjam ESR meter od Wayne Giles:

V premislek za nadaljne teste in raziskave: Morda si želite primerjav praznilnih krivulj življenska doba po 100/200 ciklih? Pošljite nam predloge na info@lipo.si

V kolikor vam kakšni nasveti oziroma rezultati testov pridejo prav, nas lahko podprete s tem, da pri svojem spletnem nakupu dodate v košarico še ta “artikel”. Vrednost bomo dodali k naročenemu artiklu. Najlepša hvala za vašo podporo!

Miha Holc, februar 2021

 

Dodatek april 2021

Mnogi ste nas spraševali kako vplivajo visoki polnilni tokovi na staranje paketov (padec kapacitete / višanje notranje upornosti). Moramo odkrito reči, da še nobena stranka ni pojamrala, da bi zaradi povišanjih polnilnih tokov imeli njegovi paketi nižjo življensko dobo. Mnogo več je primerov fizičnih poškodb oziroma “zanemarjanja” – puščanja polnih oziroma čisto praznih paketov.

Primer “staranja” paketov na R-Line 550mAh 3S. Primerjava z novim paketom po ca 90-100 ciklih. Polnjenje je bilo minimalno 8A , večinoma 10A, mnoga polnjenja LiHV. Da bi bila “tortura” še večja, je bilo primerjalno praznjenje opravljeno po polnjenju pri 36C (20A).

Leto star paket ima celo malenkost višjo napetost na začetku:

Prosimo upoštevajte:

Avtor: Miha Holc

Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.  

O ekipi LiPo.si

zgodba se začne davnega leta 1989...

Dodaj odgovor