Julij 2023
novo v prodajnem programu je 5,5Ah 4S paket v trdem ohišju s kabli in XT90 priključkom. Posamezne člene poznamo iz 2S različic.
LiPo.si interni testi in primerjave, januar 2023 (2S)
Za vas smo opravili primerjavo s paketom 5300mAh 60C, ki velja za res odličen 2S paket za svojo ceno in tokovno zmogljivost. Masi paketov sta praktično identični. Ca 15g mase gre na račun (dolgih 120 mm) kablov na obeh paketih. Za primerjavo smo uporabili enak postopek, ki je opisan v našem velikem testu 2S paketov v trdem ohišju.
Po LiPo polnjenju sta krivulji praktično identični, tu je potrebno poudariti, da sem 5300mAh paket polnil s 40A, zato višja napetost. Uporabne kapacitete je za ščepec več (5237 mAh za 5300mAh in 5283 mAh za 5500mAh)
Glavni problem je Deans T-priključek, ki “omeji” konstantno tokovno porabo na 40A. Več kot to, boste že po nekaj 10 ciklih izkusili topljenje priključka.
Po LiHv polnjenju so pričakovano razlike manjše, v praksi verjetno ne bodo nobenemu opazne. Uporabne (neto) kapacitete je za 5777 mAh.
Kar vedno pozabljamo omeniti je sama kvaliteta paketov Grepow. Poizvajalec mora poskrbeti, da sta uporabljena člena v paketu čim bolj enakih kapacitet. Ponovno lahko ugotovimo, da sta si praznilni krivulji napetosti izredno podobni. Govora je o odstopanju mV ali dva pri novem paketu. Z 80% pravilom porabe kapacitete (do 4.4Ah) bo tak paket imel res dolgo življensko dobo. Spodaj recimo pri 4.81 Ah je razlika še vedno v merski napaki Junsijevega S6 polnilnika:
Pri ogretih paketih je notranja upornost tudi samo 1 mOhm/člen. V teoriji torej to pomeni do 180A obremenitve (33C). Vendar so “problem” kabli in še bolj priključki, skupaj je efektivna upornost paketa ~7 mOhm, kar pomeni do 60-70A trajne obremenitve. Pri tem se bo definitivno stopil Deans-T priključek. Ne pozabimo omeniti, priključek in dolžine kablov lahko vedno prilagodimo vašim željam in potrebam!
Tokovno zmogljiv 3S LiPo paket v trdem ohišju – masa 376g, dolžina 139mm z Deans T-priključkom.
Komu je ta paket namenjen?
Primarno je paket namenjen široki paleti RTR modelov namenjenih 4S v merilu 1:8 / 1:7 in v zaporedni vezavi (8S) za modele RTR v merilu do 1:5.
Prednosti paketa
Zelo solidno razmerje cena/zmogljivost&kapaciteta.
Alternativne izbire
Gens Ace paketi 4S v trdem ohišju.
Če niste prepričanim, povprašajte na info@lipo.si
Tokovne zmogljivosti (po meritvah notranje upornosti členov):
Odvisno (kot občajno) od temperature paketov. Tu je glavni omejilni faktor Deans-T priključek s svojimi maksimalno priporočljivo 40A trajno obremenitvijo.
Osnovni podatki:
Masa 494g, XT90-priključek, mere 139*47*49mm
Uporaba
Prvotno je bila zamišljena uporaba v vseh modelih namenjenih za 4S ali 8S kot 4S+4S.
Prva polnjenja:
Za doseganje maksimalnih zmogljivosti in doseganje predpogoja za dolgo življensko dobo priporočamo 5-6 ciklov s polnjenjem 5A do 4.1V/člen in praznjenjem ca 5-10A do 3.7V/člen. Za tako početje sta odlična polnilnika Junsi X6/X8 v navezavi s terenskim akumulatorjem. V kolikor to ni mogoče, napolnite na svojem polnilniku na nastavitvi LiIon (4.1V/člen) in poskrbite, da boste pri praznjenju porabili nekje 50-60% nazivne kapacitete pri zmanjšani obremenitvi (bodisi manjši propeler ali manj plina). 5 takih letov bo več kot dovolj. Potem pa “gasa” – v kolikor se mudi pri polnite akumulatorje pri telesni temperaturi do 5C (do ca 25A).
Polnjenje
Gens Ace 60C serija je že občutljiva na daljše čase med koncem polnjenja in začetkov praznenja, bolj kot ostali >40C paketi. Če ne gre drugače, svetujemo čase med koncem do 1 uro. Za polnjenje doma in uporabo v naslednjem dnevu svetujemo polnjenje na 4.1V/člen pri 1C. Tako kot naši ostali akumulatorji, paket bolj “zaživi” pri polnjenju terenu in takojšnjo uporabo. Za maksimalne zmogljivosti svetujemo polnjenje na terenu pri 5C (ca 35A seveda z uporabo zmogljivih polnilnikov). Pri polnjenju LiHV – 4.35 – 4.4V/člen (priporočamo naše polnilnike) lahko pričakujete še malenkost višjo uporabno kapaciteto (do 10%). Pri tem pa jih je potrebno izprazniti takoj po koncu polnjenja. Daljši časi pri 100% napolnjenosti akumulator pri LiHV napetosti hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Za maksimalne letalne čase in konstantno napetost pod obremenitvijo, pred uporabo v modelu svetujemo pogretje vsaj na telesno temperaturo, še bolje do 45°C.
Pustite se svetovati za najboljšo ponudbo polnilnikov in terenskih LiPo akumulatorjev – info@lipo.si!
Konec praznjenja
Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenske dobe raje več kot 3.7V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.5V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Shranjevanje
3.85V/člen, za krajše shranjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.75-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.85V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Življenska doba
Uporabniki 50C serije, nam poročajo tudi o doseženih 300 in več ciklih. Z natančnim upoštevanjem naših nasvetov lahko pričakujete seveda podobne rezultate.
Povzetek:
- Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša)
- Maksimalna zmogljivost na začetku + malenkost višja kapaciteta – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.35-4.4V/člen
- Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4.2V
Izbira priključkov
XT90 priključek je tu dobra izbira glede na tokovne zmogljivosti paketa.
Sam priključek naj ne odloča o nakupu akumulatorja, saj vam ga po dogovoru zamenjano za katerikoli drug priključek iz naše ponudbe.
_______________________________________
Primer uporabe
Imaš sliko ali morda celo video posnetek tvojega modela? Lahko ga objavimo in delimo na našem FB profilu. Za to boš seveda nagrajen pri tvojem naslednjem nakupu!
_______________________________________
Opomba: V preteklosti so imeli tekmovalci na finih peščenih tleh veliko problemov z vdiranjem drobnih zrnc v samo ohišje pri kablih in servisnem priključku. Posledica so bili predrti členi v ohišju – odpoved paketa. Vsem off-road voznikom zato svetujemo, da poskrbite za zaščito – nanesite tekočo gumo ali brezkislinski silikonski kit pri kablih, servisnem priključku in bužirki servisnega priključka.