Junij 2020
Končno so poleg 1550mAh 6S Funfly različice na voljo sedaj tudi lažje 1300mAh.
Uporaba
Primerni so za vse zmogljive modele (trajna moč motorjev skupno do ca 800W, kratkotrajno <1s 1600W), ki potrebujejo 6S LiPo akumulator mase okoli 225g. Prvotno mišljen za najbolj zmogljive letalnike s propelerji premera 5 do 7 col, ki so gnani z usreznimi motorji tipično velikosti 2205-2306.
FPV dirkanje
Primeren za dirkanje na velikih FPV progah. Lahko polnite tudi do 4.35-4.4V/člen na terenu (takojšnja uporaba po koncu polnjenja), sicer raje na 4.2-4.25V/člen. Pogreti bodo seveda še bolj zmogljivi (telesna temp. pa do max 45°C). Seveda morajo pravila dovoljevati uporabo LiHV 6S akumulatorjev ;-). Za maksimalno napetost seveda svetujemo R-Line V3.0 120C linijo 6S (1300, 1400, 1550 ali 1800mAh).
Polnjenje
Fun Fly linija 100C je sicer občutljiva na daljše čase med koncem polnjenja in začetkov praznenja (>1-2 uri). Če jih polnite doma svetujemo polnjenje na 4.15V/člen pri 1-2C. Sicer pa res “zaživijo” pri polnjenju terenu in takojšnjo uporabo. Za maksimalne zmogljivosti svetujemo polnjenje na terenu z 5C-10C (6-13A). Zmotno je prepričanje, da hitro polnjenje Gens Ace akumulatorjev drastično zmanjša pričakovano življensko dobo. Govora je seveda o tokovno zelo zmogljivih akumulatorjih (z oznakami nad 75C). Seveda je pomembno, da se hitro polnjenje 5-10C opravi pri pri temperaturah členov 30-35°C in se jih izprazni takoj po koncu polnjenja (do 5 minut).
Pri polnjenju LiHV – 4.35 – 4.4V/člen (priporočamo naše ISDT/HOTA/Junsi polnilnike) lahko pričakujete še boljše zmogljivosti na začetku. Pri tem pa jih je potrebno izprazniti takoj (do 5 minut) po koncu polnjenja. Daljši časi pri 100% napolnjenosti akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR) in seveda skrajšujejo življensko dobo.
Pred uporabo v najbolj zmogljivih modelih svetujemo pogretje na telesno temperaturo.
Pustite se svetovati za najboljšo ponudbo polnilnikov in terenskih LiPo akumulatorjev – info@lipo.si!
Konec praznjenja
Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenske dobe raje več kot 3.7V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Shranjevanje
3.85V/člen, za krajše sharnjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.75-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.90V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.7V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Življenska doba (junij 2020)
Večina uporabnikov FunFly serije nam poroča, da nad 150 cikli še vedno ni problema bodisi glede manjšanja kapacitete ali povečevanja notranje upornosti. Prepričani smo, da se z natančnim upoštevanjem naših nasvetov lahko podaljšate življensko dobo na 200 ciklov ali tudi več.
Povzetek:
- Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša)
- Maksimalna zmogljivost na začetku + malenkost višja kapaciteta – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.35-4.4V/člen
- Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4.2V
Izbira priključkov
XT60 priključek je tu standard.
Za vsa priporočila in tehnično svetovanje smo vam vedno na voljo na info@lipo.si .
Preverite tudi vse naše brošure in najboljše spletno svetovanje na enem mestu!
Prve meritve IR (jesen 2018)
IR (Wayne ESR meter) – ca 6-7 mOhm @ ca 23°C in ca 3-3.5 mOhm @ 40°C
To pomeni, da pri 23°C lahko trajno obremenite paket do 33A oziroma kratkotrajno (<1s) do 66A. Pogreti na 40°C bodo sposobni trajnih obremenitev do 50A oziroma kratkotrajno (<1s) do 100A.
Izsek iz “arhiva”: Prvi testi do 30 ciklov in primerjava s Tattu 75C serijo, november 2018:
Kombinacija polnilnika Junsi X6 in terenskih akumulatorjev je odlična kompaktna kombinacija za teste. X6 polnilnik namreč omogoča regenerativno praznjenje, kar pomeni, da ne samo polni v velikim tokom, ampak zna tudi prazniti z velikim tokom.
Prvih 6 ciklov vedno namenimo uvajanju (“break-in”), nastavitev do 4.1V/člen in 2A za polnjenje in 3.7V/člen 7A praznjenje. V teh šestih ciklih se kapaciteta in IR stabilizirata.
Za vse nadaljne teste uporabljano dokaj “mučiteljsko metodo” in sicer polnjenje 4.4V/člen (zgornja vrednost za LiHV) in 10A, ter 30A praznjenje do 3.6V/člen. 3 minute pa je vsakič vmes med praznjenjem in polnjenjem. Ponovimo tudi do 17x v enem dnevu (!), večinoma pa 10 ciklov.
Tattu 75C so pokazale izredno konstantno zmogljivost tudi po 30 ciklih, praznjenje ca 1420mAh in IR ca 1.8 do 2mOhm/člen.
Funfly 100C pa ca 1450mAh in IR ca 1.8-1.9mOhm/člen, z rahlo višjo tendenco upadanja kapacitete in rastjo IR.
Razlike so dejansko minimalne (<5%), za večino uporabnikov bodo letalni testi pravi pokazatelj, vendar po naših predvidevanjih ne bo presenečenj. 🙂
Nekaj slik najdete v galeriji.
Letalni testi, primerjave bodo objavljeni na YT kanalu Janez FPV – december 2018:
Super akumulatorja za ceno! *Prinašata malo več moči kot prejšnja 75C linija. 1550mah bo zadovoljiv skoraj vse freestyle stile in nedeljske dirkače. Malo slabše prenaša konstantni “visoki gas”, zato za najboljše zmogljivosti poglejte linijo R-Line. 1300mah je super za lažje kopterje, oz freestyle brez HD kamere. Brez problema prenese težje kopterje, vendar za manj časa kot veliki brat, v tem času pa je izvajanje vragolij za več kot 30g lažje.
* ca 100 ciklov.
Za vsa priporočila in tehnično svetovanje smo vam vedno na voljo na info@lipo.si .
Preverite tudi vse naše brošure in najboljše spletno svetovanje na enem mestu!