Vsako leto podpremo ekipo DBF 2024. Za letos smo pripravili paket 8S do 100Wh z največjo možno tokovno zmogljivostjo in najnižjo možno maso.
Uradna objava študentov ekipe DBF 2024:
Udeležili smo se tekmovanja Design/Build/Fly 2024. Odlično napisano in ocenjeno poročilo o zasnovi, razvoju ter izdelavi letala nam je prineslo visoko 2. mesto na štartni listi. Bili smo med glavnimi favoriti za zmago. Tudi med ostalimi ekipami je naše letalo Adria poželo veliko pohval in zanimanja. Po uspešno opravljeni prvi misiji smo se začeli pripravljati na drugo misijo. V petek je med testiranjem prišlo do nepričakovane okvare elektronike, zato je Adria strmogavila. Takrat smo mislili, da je vsega konec, ampak ekipa je dala vse od sebe in uspela čez noč popraviti letalo. Naslednji dan smo ponovno poleteli, a žal je bila škoda na letalu prevelika, da bi lahko nadaljevali s tekmovanjem. S tem smo morali letošnje tekmovanje DBF predčasno zaključiti.
Iz letošnje izkušnje smo se veliko naučili. Žal nam je, da nismo dosegli boljšega rezultata, vendar pa naša volja ostaja neomajna in motivacija za prihodnje leto na najvišjem nivoju. Se že veselimo izziva, ki ga prinaša naslednja sezona DBF tekmovanja.
Iz letošnje izkušnje smo se veliko naučili. Žal nam je, da nismo dosegli boljšega rezultata, vendar pa naša volja ostaja neomajna in motivacija za prihodnje leto na najvišjem nivoju. Se že veselimo izziva, ki ga prinaša naslednja sezona DBF tekmovanja.
Matic poroča:
Žal se nam letos tekmovanje ni izteklo tako kot smo želeli. V skladu s pravili tekmovanja mora letalo imeti receiver switch, s katerim se prekine povezava baterije z receiverjem. Na našo veliko smolo smo to stikalo postavili na zadnjo krivuljo letala, ki je bila občutljiva na “tail-strike” in smo tako med vzletom izgubili nadzor nad krmilnimi površinami, letalo pa je zaradi tega strmoglavilo.
Skupaj s par študenti smo letalo uspeli popraviti in znova narediti Tech Inspection, zaradi preostalega časa do naslednje misije, pa smo se odpravili na sosednje letališče, kjer smo želeli letalo testirati, preden odletimo misijo 2. Prvi polet je bil zelo uspešen, usposobili smo tudi stabilizacijo letala, ki pa je bilo že samo po sebi zelo stabilno. Sledil je še drugi let, ki pa se je po približno dveh minutah slabo končal, saj so se nam krila “spravila”.
Šlo je za splet nesrečnih okoliščin, ki jih skozi proces izdelave in testiranja nismo uspeli ugotoviti. Tudi tehnologija izdelave glavnega nosilca krila je bila letos nova, zato se je napaka lahko pojavila že med testiranjem in je material posledično popustil, tega pa zaradi karbonskega skin-a nismo videli. Kljub temu smo se veliko naučili in smo še toliko bolj zagnani za drugo leto.
Z ekipo se vam iskreno zahvaljujem za vsakoletno podporo in vas lepo pozdravljam,
Matic