Lokacija: Zaloška cesta 147, 1000 Ljubljana

Delovni čas: Pon-Pet 8:00 - 15:00

Akademija LIPO.si

Varnostna opozorila

O podjetju

Domov / Nasveti / 1S nasveti LiPo.si

1S nasveti LiPo.si

Po skoraj desetletju poslovanja LiPo.si prejemamo ponavljajoča se vprašanja glede izbire LiPo paketov. Odgovore na splošna vprašanja najdete v naših informacijskih brošurah. Pri vseh novih artiklih se trudimo, da vam postrežemo ne samo z osnovnimi informacijami, ampak tudi z dodatnimi nasveti, vključimo naše prve meritve notranjih upornosti in s tem priporočila pri *realnih* tokovnih sposobnosti paketa. Ocenimo oziroma ponekod navedemo tudi pričakovano življenjsko dobo paketa.

Tematiko splošnih vprašanj glede LiPo/LiIon paketov pa odpiramo v tokratnih posebnih nasvetih za posamezne prodajne skupine. Nasveti se nanašajo na rubriko v kateri so objavljeni. V kolikor vam nasveti pridejo prav, nas lahko podprete s tem, da pri svojem spletnem nakupu dodate v košarico še ta “artikel”. Vrednost bomo dodali k naročenemu artiklu. Najlepša hvala za vašo podporo!

1S LiPo členi

  • Uporaba

1S členi so večinoma uporabljeni v najmanjših modelih. V pravih modelarskih modelih je uporabljen samo akumulator skupaj s priključkom.

Pri igračah, kjer se nahajajo v setu z USB adapterjem, je velika verjetnost, da ima člen nameščen tudi BMS (Battery Managment System – polnilnik in zaščita proti prepraznjenju/previsokem praznilnem toku).

Primer malega člena z BMS elektroniko, verjetno se lahko polni samo preko 5V USB:

Takih paketov v naši ponudbi nimamo.

Proizvajalci igrač se odločajo za “svojevrstne” velikosti členov, ki niso primerljivi z našo običajno ponudbo. Tu vam ne moremo pomagati.

Večkrat nas kontaktirate tudi uporabniki “pametnih naprav”. Žal vam tudi tu ne moremo pomagati, saj je primer podoben zgoraj opisanemu.

  • Priključki

Uporabljeni komercialni priključki so večinoma več vrst. Mali “beli” priključki so večinoma razlog, da imajo modeli vedno krajše letalne čase in da se napetost med obremenitvijo hitro “sesede”.

Najmanjši “Pico JST” priključek je tokovno najmanj zmogljiv.

Začetek uporabe sega že desetletje nazaj, ko jih je Horizon Hobby uporabil v svojim mikro letalcih in helikopterjih. Množična uporaba se je začela z modelom Inductrix FPV. Problemi s prenizko napetostjo pri tokovni obremenitvi se začnejo stopnjevati po 20-30 vklopih/izklopih priključka. Prehodna upornost se poveča. “Stari” priključki so glavni krivec za padec napetosti med letenjem, zato se neizkušenim uporabnikom zdi, da je tega kriv slab akumulator. Seveda je rešitev zamenjava priključka oziroma beri dalje.

PH 2.0 / MCPX priključek je večji “brat” PICO JST.

Tokovno je bolj zmogljiv, je sicer nekaj različic glede na sestavo M dela priključka, ki pogojuje življenjsko dobo . Vendar tudi ta priključek ni primeren za več kot nekaj 10 vklopov/izklopov. Rešitev je zamenjava.

Losi Micro je še eden od priključkov. Vendar velja enako zapisano kot zgoraj. Rešitev je zamenjava.

Rdeči JST priključek od vseh še največji in seveda najbolj tokovno zmogljiv. Vendar je večinoma problem zaradi velikost (dolžine) pri manjših modelih.

Rešitev res slabih priključkov:

Naš nasvet je uporaba 0.8mm pozlačenih priključkov. V vseh primerih je menjava priključkov pripomogla k daljšim letalnim časom in povečano močjo.

Foto: Kristjan C.

  • Komercialni priključki

BT2.0. Na papirju vse lepo in prav, realnost pa pokaže problem zamenjave polaritete zaradi mehkejšega plastičnega materiala.

GNB27 je priključek, ki naj bi bil vmesni člen med “belimi” priključki in XT30. V realnosti se zopet pokaže, da je problem pri težkem spajanju.

Najbolj primeren za tokove nad 10A pa je XT30U priključek, ki ga tudi sicer svetujemo vsem navdušencem, ki jih 0.5g prirastek na masi ne moti. Ta Pozlačeni priključek, bo praktično “večen” in zadostil vsem tokovnim potrebam.

  • Polnjenje

Za polnjenje uporabniki večinoma uporabljajo preproste (USB) adapterje, ki lahko seveda v najslabšem primeru povzročijo požar. V slabem primeru se uničuje akumulatorje s prenapolnjenjem (smo videli tudi 4.5V!!).

Naš nasvet je uporaba malega ponilnika Gens Ace iMars Mini

Naj takoj omenimo, da je potrebno zagotoviti vir enosmernega napajanja. Na zgornji sliki je to kar preprosto tokovno zelo zmogljiv paket 4S paket Fun Fly v kolikor ni na voljo omrežni priklop.

Na terenu so zaradi manjše zahtevnosti so bolprimerni so naši LFP paketi Elerix:

Mi smo recimo na terenu je lahko preprosta rešitev “star” LiPo 3/4S paket.

Pri polnjenju lahko uporabite mali trik, za točno odčitavanje napetosti pripeljete na balanserski vhod napetost iz glavnega priključka.

Pri prvih 5 do 10 polnjenih svetujemo manjše polnilne tokove 1-2C, polnjenje do 4.1V. Tudi praznjenje naj bo pod manjšo obremenitvijo do 3.8V/člen.

Naši Tattu akumulatorji se lahko hitro polnijo več kot 5C. Sami že 4. leto zapored (ca 100 ciklov) testiramo 220mAh različico na 0.8mm pozlačene priključke, ki jo venomer polnimo na 8A (torej 36C!) na LiHV (4.35V/člen) in jo uporabimo takoj po koncu polnjenja. Praznimo na minimalno 3.6V v mirovanju in damo takoj po uporabi nazaj na storage napetost. Seveda se lahko 20 letov opravi enega za drugim samo z dvemi paketi.

Prvi paket se uporablja, drugi se polni. Ko je prvi paket odleten, je drugi že poln. Prvega se da na polnjenje, drugega pa v model in tako nadaljuje zabavo.

 

 

Vzporedno/zaporedno polnjenje paketov

včasih je bilo to zelo priljubljeno, ko smo bili še pazljivi in uporabljali 1C-2C polnjenje. Napolnilno se je nekaj paketov. Seveda tovrstno polnjenje še vedno pride v upoštev, če uporabljate manj kakovostne LiPo akumulatorje.

Kjer pa se uporablja samo 1 člen/paket za model, pa vzporedno polnjenje nima več smisla. No, razen takrat, ko uporabljate člene konkurenčnih podjetij in se držite pravila 1-2C polnjenja.

  • Praznjenje:

Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša)
Maksimalna zmogljivost na začetku + malenkost višja kapaciteta – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.35-4.4V/čle
Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4.2V

Konec praznjenja

Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenjske dobe raje več kot 3.7V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).

  • Shranjevanje

3.85V/člen, za krajše shranjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.75-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.90V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.7V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).

Višja energijska gostota – manjša tokovna zmogljivost

Ali potrebujete pakete za daljše čase praznjenja? Potem si poglejte pakete, ki imajo višjo kapaciteto in manjšo maso.

6,99 7,99  na zalogi
Dodaj v košarico

Potrebujete maksimalno moč – potem so za vas vrhunski paketi linije R-Line.

 

Še vedno niste prepričani, kakšen akumulator/paket bi bil najbolj primeren za vašo uporabo? Potem nam takoj pišite!

Spremljajte nas Facebooku ali pa si vzemite nekaj časa in preberite brezplačne LiPo nasvete na enem mestu!

V1.0 , December 2020

Informacije o LiPo akumulatorjih

Tri informacijske brošure, ki že več kot desetletje ponujajo osnovo poznavanja LiPo paketov, polnilne tehnike...

Prva polnjenja LiPo paketov

S pravilnim postopkom prvih nekaj polnjenj in praznjenj lahko LiPo paketom ne samo podaljšamo življenske...

Shranjevanje LiPo paketov

je izredno pomembno, za zagotavljanje dolge življenske dobe in varnosti vaših visokozmogljivih LiPo paketov!

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja