V ponudbi imamo dva različna paketa 2S v trdem ohišju, ki sta namenjena za najvišje kratkotrajne praznilne tokove do ~500A.
Oba paketa imata 8mm ženske pozlačene priključke za minimalni napetostni padec.
V ZDA je t.i “No-prep drag racing” kategorijo modelov avtomobilov postala zelo popularna. Ker je pri nas in tudi v EU še precej neznana kategorija, informativno objavljamo video posnetek ene od prireditev:
Tokovno izredno zmogljiv 2S LiPo paket – masa 298g, dolžina 96mm z 8mm priključkoma.
Komu je ta paket namenjen?
Paket je primarno namenjen za “dragsterske” modele 2S , komercialno recimo Traxxas “no prep drag” in in podobnim.
Seveda bo zanimiv tudi za ostale modele ali uporabo, kjer se potrebuje ca 300g paket 2S za velike stalne tokove do 200A ali do 500A za obremenitve pod 3 sekundami.
Mogoče bo zanimiv za avtomobilske navdušence z 1:8 modeli, ki bi radi vozili malce hitreje (>150 km/h) na 4S. Žal bo tu potrebno malce spajkanja in namestiti 8mm priključke (jih imamo v ponudbi, glej spodaj).
Zanimiv je tudi za modele zelo hitrih čolnov SAW (L2 / L4) in podobnih.
Primer:
Pri nas je največ uspeha dosegel Jaro, v modelu Hydro L2 s hitrostjo skoraj 170 km/h!
Prepričani smo, da se najdejo tudi ostale uporabe paketa, ne pozabite za svetovanje povprašati na info@lipo.si
Zanimivosti: Dva taka paketa bi teoretično 4S konfiguraciji (sicer precej višja nominalna napetost od običajnih 12V) lahko brez problema zagnala tudi velike dizelske motorje.
Dva paketa v modelu 1:8 buggy:
Prednosti paketa
Povsem jasno je, da je paket zasnovan za velike (zagonske) tokove.
Alternativne izbire
Paket 2S v standardni obliki kapacitete 6300mAh.
Drugih opcij za obremenitev ~500A (<3s) v 2S in trdem ohišju ni. Vseeno, če niste prepričani, povprašajte na info@lipo.si
Tokovne zmogljivosti (po meritvah notranje upornosti členov):
Brez predgretja imajo členi na 21°C po nekaj ciklih dober mOhm upornosti, segreti pa (težko merljivo) okoli 0.5mOhm. Vsekakor bo tu za efektivno izrabo vsakega mV pomemben vsak mm kabla preseka >6mm2 in čistost ter tesnost 8mm priključkov. Ko se zadeve ogrejejo je bolj zanimiv kompaktnejši shorty 6100mAh paketek, saj da nekaj več od sebe. Ravno obratno pa je, če se predpripravam ne posvetimo, potem je bolj zmogljiv 6300mAh paketek. V vsakem primeru imamo opravka z zares zmogljivima paketkoma. To pomeni brez problemov trajne obremenitve >200A, kratkotrajno resnično blizu 500A kot obljublja proizvajalec.
Osnovni podatki:
Masa 298g, 8mm priključek, mere 96mm x 46mm x 35mm “Shorty”
Masa 300g, 8mm priključek, mere 138mm x 46mm x 25mm “Navaden”
Prva polnjenja:
Vprašanje je ali prva polnjenja pri manjšem toku pri takih vrstah paketov sploh kaj pripororejo bodisi k daljši življenski dobi ali še nižji notranji upornosti. Odkrito povedano ne vemo in verjetno bo učinek minimalen. Vseeno objavljamo naš “recept”: Za doseganje maksimalnih zmogljivosti in doseganje predpogoja za dolgo življensko dobo priporočamo 5-6 ciklov s polnjenjem 5-10A do 4.1V/člen in praznjenjem ca 10-15A do 3.8V/člen. Za tako početje sta odlična polnilnika Junsi X6/X8 v navezavi s terenskim akumulatorjem. V kolikor to ni mogoče, napolnite na svojem polnilniku na nastavitvi LiIon (4.1V/člen) in poskrbite, da boste pri praznjenju porabili nekje 50-60% nazivne kapacitete pri zmanjšani obremenitvi (bodisi manjši propeler ali manj plina). 5 takih letov bo več kot dovolj. Potem pa “gasa” – v kolikor se mudi pri polnite akumulatorje pri telesni temperaturi do 5C (ca 35A).
Polnjenje
Gens Ace Redline 130C serija je občutljiva na daljše čase med koncem polnjenja in začetkov praznenja, bolj kot ostali >40C paketi. Če ne gre drugače, svetujemo čase med koncem do 1 ure. Za polnjenje doma in uporabo v naslednjem dnevu svetujemo polnjenje na 4.1V/člen pri 1C. Tako kot naši ostali akumulatorji, paket bolj “zaživi” pri polnjenju terenu in takojšnjo uporabo. Za maksimalne zmogljivosti svetujemo polnjenje na terenu pri 5C (ca 35A seveda z uporabo zmogljivih polnilnikov). Pri polnjenju LiHV – 4.35 – 4.4V/člen (priporočamo naše polnilnike) lahko pričakujete še malenkost višjo uporabno kapaciteto (do 10%). Pri tem pa jih je potrebno izprazniti takoj po koncu polnjenja. Daljši časi pri 100% napolnjenosti akumulator pri LiHV napetosti hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Za maksimalne letalne čase in konstantno napetost pod obremenitvijo, pred uporabo v modelu svetujemo pogretje vsaj na telesno temperaturo, še bolje do 45°C.
Pustite se svetovati za najboljšo ponudbo polnilnikov in terenskih LiPo akumulatorjev – info@lipo.si!
Konec praznjenja
Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenske dobe raje več kot 3.7V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.5V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Shranjevanje
3.85V/člen, za krajše shranjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.75-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.85V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Življenska doba
Uporabniki Redline 130C serije, nam poročajo tudi o doseženih 300 in več ciklih. Z natančnim upoštevanjem naših nasvetov lahko pričakujete seveda podobne rezultate.
Glede na primarno uporabo, kjer se dejansko uporablja zgornja tretjina nazivne kapacitete (se pravi porabi se do ca. 2Ah) potem bi pričakovali, da lahko ob redni uporabi dosežete res brez problema >300 polnjenj/praznjenj.
Povzetek
- Maksimalna zmogljivost na začetku + malenkost višja kapaciteta – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.35-4.4V/členGlede na zasnovo paketov je manj zanimivo:
- Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša)
- Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4.2V
Izbira priključkov
8mm priključek je nameščen zaradi minimalnega padca napetosti pri velikih tokovih. Poskrbite, da bodo priključni kabli vsaj 6mm2 in minimalne dolžine do krmilnika (ESC).
Dobava
V škatlici dobimo LiPo paket, 2 kosa pozlačenih 8 mm priključkov, polnilni kabel z Deans priključkom in balanserskim JST XH 2s priključkom.
Za vsa priporočila in tehnično svetovanje smo vam vedno na voljo na info@lipo.si .