Najbolj popularni LiPo paketi med kapacitetami 1600 mAh do 2300 mAh v primerjanem testu
Ponovno smo opravili primerjave in testiranja paketov kapacitet od 1600 do 2300mAh. Tovrstni paketi se pojavljajo v 2S, 3S in 4S izvedenkah. Nekateri so dobaljivi samo v 2S in 3S, drugi samo v 3S in 4S paketih. Vsekakor so ti LiPo paketi najbolj priljubljena izbira med modelarji. Zato smo se odločili, da s testi točno ovrednotimo posamezen paket ne glede kaj piše na nalepki. Samo tako vam lahko bolje svetujemo pred nakupom in seveda da lahko delimo znanje in izkušnje.
Uveljavljena tehnika uporabljena pri testiranju
Ponovno smo uporabili našo uveljavljeno kombinacijo polnilnika Junsi S6 (opcija tudi DX6), tokrat v navezavi z 6S paketoma 4500 in 5000mAh vezanima vzporedno. Z regenerativnim praznilnim tokom 40A to predstavlja breme 25C do dobrih 17C. Ker merimo posamezne napetosti členov v paketu lahko potem objektivno primerjamo zmogljivosti paketov.
119,00 € Izvirna cena je bila: 119,00 €.113,05 €Trenutna cena je: 113,05 €.
na zalogi
Prvi cikli
so pomembnih, da se “kemija aktivira”, kapaciteta pa stabilizira. Pri Junsi iCharger polnilnikih uporabite nastavitev: Polnjenje do 2C (4,05 V), praznjenje 10 A (regenerativno, 3,6 do 3,75 V), 5 ciklov polnjenje/praznjenje/shranjevanje. Postopek je opravljen v približno uri in pol.
Takole recimo se pozna cikliranje (primer večji paketi 5 Ah):
C – napolnjena kapaciteta
D – izpraznjena kapaciteta
Prvo praznjenje 1585 mAh, 5. praznjenje 1821 mAh. 5 ciklov je dovolj, da se kapaciteta bolj ali manj ustali. Za “aktivacijo” oz. cikliranje ni potrebno opraviti celotnega cikla, saj tako ne bo prizadeta življenska doba. Zmotno je prepričanje, da je potrebno LiPo napolniti vedno do konca (4.2 oz 4,35 V/člen) in ga prazniti na 3 V/člen. Tako bi ga “uničevali” in ne “aktivirali”. Posebno če bi pri tem uporabili manjše praznilne tokove oz moči, ki jih imajo večinomoma ostali polnilniki (ISDT npr. 5 W do ca 40 W). Da se ne omenja časovno potratnega postopka, ki bi pri uporabi podobnih polnilnikov zahteval več dni. Zato svetujemo v podobnih primerih raje uporabo v modelu in z uporabo piskača poskrbimo, da je izklop pri recimo 3,8V/člen.
Enakost členov v paketu
Zelo spregledano področje pri konkurenčnih cenejših paketih. Realna kapaciteta paketa je enaka najslabšemu členu v paketu. To se še posebej pozna po samo nekaj 10 ciklih ali (pre)globokem praznjenju. Zato mnogi uporabniki poročajo o napihnjenih paketih v manj kot 100 ciklih.
Pri Gens Ace paketih je poskrbljeno, da so vsi členi v paketi res karseda podobni po kapaciteti, pri dražjih paketih tudi po praznilni krivulji.
(Neto) kapaciteta in energija
Pomen testiranj vidimo tudi v hkratnem izboraževanju kaj točno se meri in kako lahko to interpretiramo. Najbolj pogosto (priznamo, tudi na naši spletni straneh) dajemo poudarka na kapaciteti [Ah] kot merilu za . Pa vendar je energija [Wh] tisto pravo merilo za velikost razpoložljive . Iz spodnje tabele
Tudi na beseda neto dajemo poudarek. Naši testi pri 40A se končajo pri napetosti 3,45 V/člen. Iz grafa je lepo razvidno, da je do te napetosti praznilna krivulja še “stabilna”, pod to napetostjo ni več “uporabne” energije. Napetost strmo pade, posledično se začne paket zaradi povišane notranje upornosti hitreje segrevati, kar seveda vse skupaj negativno vpliva tudi na življensko dobo paketa. Izjema je 20C paket, saj pri 40A to pomeni zgornji prag obremenitve. Napetost je drastično nižja napram ostalim paketom, zato smo se odločili, da napetost izklopa znižamo na 3,2V/člen.
Še nekaj besed o posameznih paketih
Ponovno vam bomo predstavili, da ni vse stopnjah praznjenja (C). Interna konkurenca različnih brandov je še kako zanimiva, velja pa v tem primeru definitivno – več denarja – več “muzike” za vaše visoko zmogljive modele. Ampak naš namen je, da vam pokažemo, da za zabavo ni nujno potreben najbolj zmogljiv
LiPo.si paket.
2200 20C so trenutno naši najbolj številčno prodajani paketi. Prvi razlog je definitivno cena, drugi pa, da še vedno zadostijo potrebe pri običajnih (RTF) modelih letal, marsikje tudi modelov avtomobilov in čolnov. Zaradi višje energijske gostote jih nekateri vežejo tudi vzporedno, zasledili smo tudi že uporabo paketov 4S vezanih vzporedno za napajanje polnilnikov pri terenskem polnjenju manjši LiPo paketov. Razlog za nizko ceno je propadel posel z velikim naročnikom. Množico (verjetnoveč kot 10000) členov, prvotno namenjenim za uporabo za industrijo so ponudili nam modelarjem. Zaloge pri dobavitelju so medtem pošle, pri nas pa so na voljo še 2S in 4S paketi.
Tokovna obremenitev 40A je seveda maksimum, nizka napetost pod obremenitvijo je pričakovana. Vseeno je bilo potrebno pakete polnit pri 5C, da so se dovolj segreli in da napetost pod 40A obremenitve ni prehitro padla pod 3V/člen.
Nekako v pričakovanju so se ravzrstili ostali paketi. Mogoče omemba FunFly 100C paketa, ki bi jasno po pričakovanju mnogih moral biti zmagovalec testa, vendar je resnica kar daleč od tega, saj se po kapaciteti lahko primerja z 45C različico, napetosti tudi ni bistveno več pod obremenitvijo. Po pričakovanju je zmagovalec 2200mAh 60C paket, ki pa je žal dobavljiv samo v 2S različici. Ponovno dobavitelj in proizvajalec nima namena razširiti ponudbe na 3S, 4S, itd. Škoda.
Kapaciteta | Tip | Tok. oznaka (C) | neto kapaciteta [mAh] | neto energija [Wh] | Opombe |
---|
1600 | G-tech | 45C | 1561 | 10,7 | |
1800 | G-tech | 45C | 1676 | 11,8 | |
2200 | Soaring G-tech | 20C | 1995 | 13,4 | Skrajna obremenitev paketa, pregrevanje |
2200 | Soaring | 30C | 2127 | 15,0 | |
1800 | FunFly | 100C | 1721 | 18,6 | |
2300 | Tattu | 45C | 2065 | 22,3 | |
2200 | G-tech | 60C | 2105 | 22,7 | |
Primerjava vseh praznilnih krivulj
Napetostna razlika paketov 2200mAh v hladnem stanju (1C polnjenje) – modra krivulja in v toplem stanju (5C polnjenje) – rdeča krivulja. Razlika bo opazna v prvem delu praznjenja, model bo imel precej višjo moč – bodisi bo to opazno v višjih pospeških, končni hitrosti ali pa v vertikalnem letu. Kdor ne poskusi, ne ve kaj zamuja :-).
Prosimo upoštevajte:
Avtor: Miha Holc
Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.
zgodba se začne davnega leta 1989...