Lokacija: Zaloška cesta 147, 1000 Ljubljana

Delovni čas: Pon-Pet 8:00 - 15:00

Akademija LIPO.si

Varnostna opozorila

O podjetju

Domov / Nasveti / Arrma Gorgon by LiPo.si

Arrma Gorgon by LiPo.si

Atraktiven, cenovno dostopen RTR RV model avtomobila z visokimi (začetniku skritimi) obratovalnimi stroški

V tem prispevku se bom razpisal o modelu Arrma Gorgon in splošni problematiki RTR modelov avtomobilov na tržišču. Prav tako primanjkuje splošnih napisanih informacij o RV modelih avtomobilov v Sloveniji. Forum modelarji.com vsebuje kar precej informacij, vendar za zelo specifična vprašanja zmanjkuje kompetentnih odgovorov. Modelarji se zbiramo tudi na Facebook skupini Modelarji Slovenije s kar 2700 člani, vendar je problematika podobna. V Sloveniji prav tako nimamo informativnega in upoštevanja vrednega Youtube kanala o RV modelih avtomobilov v slovenščini, zato se potencialni kupci začetniki lahko zanašajo samo na “pol-informacije”, ki jih dobijo preko novodobnih vplivnežev. Kompetentne informacije lahko najdete v trgovini RC Guru. 

Žal se iskanje “prave” resnice konča s spoznanjem, da je potrebno poleg RTR modela vsaj še 1x toliko vložiti v nadgradnje. Po tem tako velikem nepredvidenem finančnem izdatku mnogi prehitro zapustijo ta lep hobi.

Pri LiPo.si vedno radi pomagamo začetnikom, jim svetujemo tudi po modelarsko in ne vsiljujemo naših produktov. Naj to dokažemo v tem brezplačnem prispevku. Že vnaprej se zahvaljujem za vašo pozornost.

Naj ponovimo še enkrat modelarske ideale:

  • Model naj bo vozen čim dlje časa brez vzdrževanja!
  • Čim bolj preprosto in poceni vzdrževanje!
  • Takoj pripravljen model za vožnjo iz škatle!
  • Hitro polnjenje (5-10 minut) ali celo takojšnja vožnja modela brez začetnega polnjenja!

V prispevku si bomo podrobno ogledali 

  • Arrma Gorgon iz škatle in pomanjkljivosti
  • LiPo.si rešitev pogona in zmanjševanja mase
  • LiPo.si rešitev napajanja – LiIon ali poceni LiPo paketi? 
  • Hitro polnjenje – uporaba kvalitetnih Gens Ace paketov in polnilnikov!
  • Vabljeni, da se pridružite v komentarjih!

Splošni opis Arrma Gorgon

Splošni opis
Arrma Gorgon je pripravljen za vožnjo (RTR) ali v obliki sklopa za lastno sestavo, kar omogoča hiter začetek ali globlje razumevanje mehanike. . Na voljo je v treh barvnih izvedbah (modri, rumeni, rdeči), pri čemer vse vključujejo baterijo in USB polnilec ali pa so brez baterije za tiste, ki želijo uporabiti lastno opremo. Kompozitna šasija je odporna na udarce in obrabo, zasnovana za neprestano bashing izkušnjo.

Ključne lastnosti

  • Vzdržljiva konstrukcija: Kompozitna šasija prenese hude udarce pri bashing vožnji

  • Enostavna nadgradljivost: Prenese močnejše, brezkrtačne (brushless) motorje in 2S–4S LiPo pakete

  • Vodoodporna elektronika: Zagotavlja vožnjo v mokrih ali blatnih pogojih

  • Nastavljivo vzmetenje: Olje-polnjeni blažilci in možnost spreminjanja višine podvozja omogočajo prilagajanje terenu

  • Udobna uporaba za začetnike: Integrirana ESC/sprejemnik enota in SLT radijski protokol z nizko latenco


Primerne uporabe

  • Začetniki in mladi modelarji: Enostavna nastavitev in vzdržljivost omogočata učenje osnov brez večjih skrbi.

  • Casual bashing: Idealno za hitro zabavo na dvorišču, v parku ali na urejenih poligonih.

  • Eksperimentiranje z nadgradnjami: Podpora za brushless nadgradnje in različne akumulatorske konfiguracije naredi Gorgona priljubljenega med hobi navdušenci.

  • Modelarski set za sestavo: Pick-your-own izvedba kot RTA kit je primerna za tiste, ki želijo sestaviti model in se poučiti o RC mehaniki.


Zaradi svoje kombinacije cene, robustnosti in možnosti nadgradenj je Arrma Gorgon odlična izbira za vse, ki iščejo vstopno raven v RC monster truck svet ali enostaven basher za sprostitev.

Oglejmo si probleme, ki se hitro pokažejo:

  • Počasen / nezanesljiv USB polnilnik – polnjenje 4 do 5 ur!
  • Težak in zastarel 7 celični NIMH paket – 440g!
  • Krtačni motor velikosti 550 – menjava bo potreba že po nekaj 10 vožnjah, supna masa okoli 2.7 kg je očitno preveč tudi pri manjšem plinu.
  • Servomehanizem s plastičnim prenosom – velika kolesa in masa modela pri bolj vratolomni vožnji kličeta po uničenju prenosa.
  • 2v1 krmilnik/sprejemnik – nadgradnja ni mogoča!
  • Krhka karoserija – sicer pomaga po modelarsko ojačitev.
  • Premalo olja v amortizerjih – pomoč v obliki YT posnetka. 
Traxxas Mini Maxx problematika in LiPo.si rešitve

Pri LiPo.si vam odkrito na primeru Traxxas modela Mini Maxx predstavimo zakaj zelo hitro uničujete...

LiPo.si predlagana najcenejša rešitev

Vedno sem bil mnenja da je pomembna nizka masa. Namesto kar 440g težkega originalnega paketa se uporabi kar 330 g lažje tokovno enako zmogljive LiPo paketke, ki so tudi cenejši. Čas vožnje zaradi prihranka mase ne bo bistveno trpel, bodo pa vozne lastnosti zelo izboljšane.

Namesto počasnega originalnega USB polnilnika je tu Imars Mini polnilnik, ki napolni predlagane 2200mAh LiPo paketke v samo 30 minutah. Medtem ko vozite en paket, se drugi polni. Ko je prvi paket prazen, je drugi lahko ob manjši pavzi, da se motor ohladi že poln.

Piskač začne piskati, ko je paket prazen. Originalni krmilnik bo pustil paketu za se preprazni. S tem trpi življenjska doba LiPo paketa.

Opombe:

Originalni IC3 priključki niso kompatibilni z mnogo bolj modelarsko razširjenimi XT60 priključki. Opcija je uporaba adapterja ali menjava (izguba garancije krmilnika).

Za namestitev malega paketka je potrebno v prostoru za akumulator uporabiti kos pene – pokažem v nadaljevanju.

-20%
Izvirna cena je bila: 65,20 €.Trenutna cena je: 52,16 €. na zalogi
Dodaj v košarico
-5%
Izvirna cena je bila: 15,99 €.Trenutna cena je: 15,19 €. na zalogi
Dodaj v košarico

LiPo.si predlagana najcenejša rešitev s pogledom naprej

Za vse tiste, ki bi radi kmalu nadgradili pogon (menjava motorja in krmilnika) za brezkrtačni motor imamo v ponudbi odličen Gens Ace 2S LiPo paket s trdim ohišjem in nazivno kapaciteto 5300mAh.

Imars Mini bo ta paket napolnil v nekje 45-60 minutah, Gens Ace S100 pa v samo 20-30 minutah.

Piskač začne piskati, ko je paket prazen. Originalni krmilnik bo pustil paketu za se preprazni. S tem trpi življenjska doba LiPo paketa.

Opombe:

Originalni IC3 priključki niso kompatibilni z mnogo bolj modelarsko razširjenimi Deans-T priključki. Opcija je uporaba adapterja ali menjava (izguba garancije krmilnika).

Za namestitev malega paketka je potrebno v prostoru za akumulator uporabiti kos pene – pokažem v nadaljevanju.

-30%
Izvirna cena je bila: 67,87 €.Trenutna cena je: 47,51 €. na zalogi
Dodaj v košarico
-25%
Izvirna cena je bila: 152,81 €.Trenutna cena je: 114,61 €. na zalogi
Dodaj v košarico

Kako si ARRMA GORGON predstavljamo pri LiPo.si?

Naš model poganja lahek brezkrtačni motor velikosti 2858 z 2900kv brez hallovega senzorja in samo 2S LiIon 21700 paketek oziroma LiPo.si 2950mAh 2S 25C paket. Moči je dovolj, da se model postavi na zadnja kolesa in se prevrne ob hitrem dodajanju plina. Vendar ima še vedno odličen izkoristek pri nižjih hitrosti za učenje vožnje. Časi vožnje so okoli 20-30 minut.

Lahek 2858-2900kv motor

Ima nameščen pasivni hladilnik in je preko adapterske plošče nameščen na model. Uporabljamo 3,17mm/3,2mm 16T 32DP pogonski zobnik (pinion). Motor je aktivno hlajen s 40 mm ventilatorjem.

Manjši / lažji motorji imajo višji izkoristek pomaknjen proti manjšim tokovom. Zato je ta motor napram precej večjim/težjim 3660 motorjem (ki jih večina vgrajuje v ta model) veliko bolj primeren za običajno vožnjo ali za učenje pri nižjih hitrostih. Zato tudi ne zahteva velikega/težkega paketa. Model je zaradi manjše mase manj dovzeten za fizične poškodbe in lomljenje materiala. 

Motor je prvotno namenjan pogonu letal/čolnov/EDF in ima sprednjo ploščo zalepljeno na statorski del. Zato lahko pri večjih skokih motor “prelomi” in s tem uniči. Trik je, da se pasivni hladilnik kolikor se da tesno “nasloni” na adaptersko ploščo s spodnje strani.

40mm ventilator je samo za “varnost” v vročih dnevih. Motor se tudi po 20 minutni običajni vožnji ne segreje nad telesno temperaturo.

Motor ima zadaj tudi odprtine za hlajenje. Ker bi v te odprtine prah prehitro zašel in zašel med rotor in stator, sem jih zatesnil z UHU Tac maso in Kapton trakom

Hobbywing QuicRun WP10BL60 G2 krmilnik (ESC)

Dobremu izkoristku sistema se je zahvaliti Hobbywingovemu G2 krmilniku 60A. Je popolnoma dovolj pri 2S, tudi za bolj vratolomne vožnje pri 3S ne bo problema.

Originalni 4mm Ž priključki na motorni strani sem pomenjal s 3,5 mm Ž priključki, da se lahko priklopi motor.  

Dodatno je zaščiten s kondenzatorskim modulom. Zakaj je tako lahko preberete v tem prispevku. 

Origalni dvostranski lepilni trak zaenkrat dobro opravlja svojo nalogo. Preko BEC je napajan tudi 40mm ventilator za hlajenje motorja.

Na akumulatorsko stran je nameščen XT60H M priključek.

Krmilniku sem dvignil “punch” iz 5 na 8, da se lahko model ob hitrem dodajanja plina dvigne na zadnji par koles.

Sprejemnik / servomehanizem / ostalo

Sprejemnik je mali 4 kanalni Turbo Racing. Razlog uporabe tega sprejemnika je prvotna RV komanda Turbo Racing, ki je lahka in dovolj majhna, da jo ima v rokah tudi 4 letni otrok. Na sprejemnik je vezan tudi “grozd” treh vzporedno vezanih 10V 1500uF low ESR kondenzatorjev, ki blaži tokovne špice tokovno potratnega servomehanizma s kovinskim ohišjem in kovinskim prenosom.

Na zadnji strani modela sem namestil voltmeter in kovinsko “fake” antenco, ki prevzame vlogo “wheelybar-a” in zaščiti zadnji del karoserije…

Nosilec antence je preprosto narejen iz dveh vezic in bužirke. 🙂

Celotno podvozje

brez akumulatorjev ima maso 2370 g.

LiPo.si ideja o baterijah – akumulatorjih in postopku polnjenja

Ker je model namenjen predvsem treningu vožnje in ker so danes otroci zelo neučakani se ponuja zanimiva rešitev takojšnje vožnje brez začetnega polnjenja paketov. Predpogoj je seveda čim manjša masa. Odgovor so tokovno zmogljivi tabless 21700 členi/paketi.

Paket, ki je namenjen za vožnjo je shranjen pri napetosti 3,95V-4V/člen. Drug paket LiPo / LiIon pa se da polnit. Ko je prvi paket prazen, je drugi paket že napolnjen…

Po vožnji se prvi paket zopet napolni na 3,95V/člen, drug pa da na napetost hranjenja – 3,8V/člen.

3S paket bo v kratkem tudi stestiran 🙂

LiIon členi v modelarstvu

LiIon členi postajajo vedno bolj zanimiva opcija pogonskih paketov

Nekaj malega o Li-Ion členih

Li-Ion paketi v modelarstvu so odlična dopolnitev LiPo ponudbe!

LiPo.si 2950mAh LiPo 25C/35C paketi

Paketi dobavljivi samo pri nas po ugodni ceni. Kratka predstavitev.

Hitro polnjenje Gens Ace LiPo paketov

Kako hitro se lahko polni Gens Ace pakete? Primerjava praznjenj po počasnem in hitrem polnjenju...

Shranjevanje LiPo paketov

je izredno pomembno, za zagotavljanje dolge življenske dobe in varnosti vaših visokozmogljivih LiPo paketov!

Izbira polnilnika

Zanesljiv in kvaliteten polnilnik lahko ne samo podaljša življensko dobo paketov, ampak tudi prepreči kakšen...

XT60 priključek v akumulatorskem prostoru in kos trde pene

V res velikem akumulatorskem prostoru se samo priključi akumulator. Kos trde pene preprečuje premikanje paketa. 

Karoserija zato vedno ostane pritrjena na modelu – začetek vožnje in menjava je tako res hitra 🙂

Vtisi iz vožnje in po vožnji. Nad modelom so navdušene prevsem punce…

Modelu se na komandi omeji maksimalni plin, da lahko brez problema vozi tudi 4 letnica.

Po vožnji je potrebno predvsem dobro očistiti kolesa.

Spodnja slika je bila narejena s pomočjo Chat GPT (ghiblify photo)

Zahvala RC Guru

LiPo.si sodeluje s trgovino RC Guru od samega začetka. Sašo vam poda kompetentne informacije pri vašem začetku RC hobija. Prepričajte se o njihovi pestri izbiri RV modelov in v zadnjem času tudi diecast modelov. LiPo.si priporoča!

 

Prosimo upoštevajte:

Avtor: Miha Holc

Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.  

O ekipi LiPo.si

zgodba se začne davnega leta 1989...

Dodaj odgovor