Prvotno idejo o predstavitvi samega modela sem nadgradil o mojem aktualnem razmišljanju glede vedno manjšega zanimanja za RC avto modelarstvo v Sloveniji.
V malo daljšem uvodu bi rad opisal svoj trenutni pogled na slovensko avto modelarsko sceno. Čeprav že precej let nisem aktiven tekmovalec, pa lahko lahko iz pogovorov z najrazličnejšimi modelarji, ki nas pridejo osebno obiskat v naše poslovne prostore, lahko razberem kakšne so razmere. Nenazadnje je seveda eden od pokazateljev tudi prodaja. Dejstvo je da v Sloveniji avto modelarska scena v splošnem zamira oziroma je vedno manj aktivnega podmladka.
Možni začetki:
- “Cenejši” kitajski modeli, ki jih je mala množica; povod je kakšen YT posnetek
- Dražji brand name; povod so večinoma prijatelji ali YT posnetki
- Še dražji vstop v tekmovalno avtomodelarstvo; povod so prijatelji ali tekmovalna scena (pri nas v 2025 samo offroad – RC SORS).
- Nekaj zanesenjakov iz 80ih/90h let, ki smo bili Tamiya / Kyosho navdušenci
Cenejši kitajski RTR modeli meril 1:16 / 1:14 / 1:12 so lahko dvorezen meč. Ja, so relativno poceni, hitro navdušijo, ampak tudi hitro razočarajo, ko je potrebno čakati in iskati rezervne dele ter popravljati. Potem če se odločiš kupiti kar dva ali celo tri enake modele za rezervne dele kasneje spet ugotoviš, da se lomijo eni in isti deli. Priloženi akumulatorji so večinoma slabe kvalitete, polnilniki počasni. Možnost hitre opustitve hobija je tako velika.
Vseeno ste lepo sprejeli našo ponudbo cenovno ugodnih, vendar veliko bolj tokovno in energijsko zmogljivih paketov 2S, imars Mini polnilnika, ki neprimerni hitreje napolni akumulatorje in ima možnost shranjevanja.

Uveljavljene modelarske znamke, zadnje čase so to predvsem Traxxas in Arrma skušajo zadnje čase privabljati novince z nižjimi cenami, manjšimi modeli podobnim kitajskim, vendar se pojavlja druga problematika. Potrebno je kar precej vložiti, truda, časa in denarja, da hobi postane “vzdržen” in zanimiv. To pomeni hitro napolnjeni akumulatorji, zmogljivi in kvalitetni polnilniki. Pri tem skušamo maksimalno pomagati tudi mi. Pri res navdušenih “basherjih” kakor se imenujejo modelarji, ki nimajo zadržkov pri užitkih v svojem hobiju, pa postane samo vzdrževanje modelov glavni strošek, ki nekajkrat presega ceno samega modela.
Tekme z RV modeli avtomobilov so lahko res prijeten (družinski) hobi/šport, ki pa žal ni več tako cenovno dostopen kot samo nekaj let nazaj. Kljub temu kapo dol slovenski elektro/nitro offroad sceni, ki z velikim številom tekmovalcem dokazuje, da so tekme še vedno tudi zabavna modelarska druženja, ki jih sicer v Sloveniji močno primanjkuje!
Prenašanje na podmladek. Nekaj nas je očetov, ki skušamo prenesti vsaj delček okusa modelarstva na svoj naraščaj in sebi bližnjim. Modeli, ki so bili v našem otroštvu samo “mokre sanje” iz lepih katalogov in revij, ki so bili v 80ih in 90ih letih edini vir informacij, so postali cenovno dostopni.
Otroku lahko namesto kupljenega RTR modela približamo vsaj del modelarstva preko skupnega sestavljanja kit modela, barvanja, spajkanja, nastavitev, itd. še marsikaj več kot “instant avto modelarstvo”.
Naša “stara” modelarska oprema tako lahko najde ponovno uporabo, otroku lahko predstavimo tudi nekaj “zgodovine”. Namesto 400g težkega NiMH paketa je dandanes za zabavo dovolj že 100g LiPo paketek 🙂 In ja, ni potrebno čakati cel dan, da se le ta napolni… 🙂

Tamiya Comical Grasshopper 58662
Evo, spet imam razlog, da napišem še kakšen prispevek. Moja starejša hčerka je prejšnji teden za svoj..beri dalje!
Nekaj virov informacij o RV avto modelarstvu v Sloveniji
V prispevku si bomo podrobno ogledali
- Zgodovino modela
- Tehične specifikacije
- Pomembnost in aktualnost modela
- Priljubljenost med zbiratelji in “tekmovalci”
- Možnost nadgradnje in modifikacij
- Reedicije in posebne izdaje
- Kultura in skupnosti okoli modela
- Primerjave z drugimi RV modeli
- Zanimivosti
- Potek kompletiranja z 8-letnikom
- Barvanje karoserije po zamisli 4-letnice
- Utrinki iz 4 km izleta po gozdu
- Video “divjanja” po ulici
- LiPo.si predlogi o napajanju / začetniških setih
Tamiya Wild Willy 2
vintage/kultni RV model z “dušo”
Zgodovina modela
Prvi Tamiya Wild Willy (Jeep Willys M38) je izšel novembra 1982 (kot model št. 58035). Bil je eden prvih Tamiya “stunt” vozil z možnostjo vožnje na zadnjih kolesih.
Leto 1999 je Tamiya predstavila Wild Willy 2 (št. 58242), ki je bil zasnovan kot novodobna ponovitev priljubljenega originala, a s popolnoma novim WR-02 podvozjem in večjimi kolesi.
Model Wild Willy 2 je ohranil izvorni slog – brez strehe, “roll bar”, volan in seveda voznika – jeznega Willy-ja. Podvozje je bilo mnogo čvrstejše in bolj prilagojeno izvedbi trikov (npr. vožnji na zadnjih kolesih). Leta 2003 so izdali omejeno serijo Wild Willy 2 Metallic Special (št. 49337), ki je bila opremljena s kromiranimi dodatki za bolj vpadljiv videz. Tamiya je kasneje ponudila tudi gotovi “XB” komplet Ready-to-Run (npr. model 57743), ki je vseboval že sestavljeno šasijo z montažo elektronike.
Leto | Dogodek |
---|---|
1982 | Izšel originalni Wild Willy (Willy’s M38, št. 58035) |
1999 | Izid Wild Willy 2 (št. 58242, nova WR-02 šasija) |
2003 | Omejena izdaja Metallic Special (št. 49337) |
~2014 | XB različica Wild Willy 2 – polni RTR komplet (št. 57743) |
Tehnične specifikacije
Model Wild Willy 2 temelji na priljubljeni WR-02 šasiji s monocoque okvirjem, ojačanim s stranskimi rebri za večjo togost. Pogon je zadnji (2WD) preko zaprtega zobniškega diferenciala, s pogonskim krtačnim motorjem standardne 540 velikosti. Zaradi kratke medosne razdalje (170 mm) in visokega težišča je avto “nerodno” skače in se postavlja ob pospeševanju na zadnja kolesa – “wheelie”. Kolesa so prekomerno velika ogromna – širine 70 mm in premera 113 m. Vzmetenje je popolnoma neodvisno s dvojnimi vzmetnimi ročicami in amortizerji, ki so “blaženi” preko trenja. Vse skupaj je recept za smešno poskakajočo vožnjo čez razgiban teren.
Specifikacija | Podatek |
---|---|
Merilo | Približno 1/12 (Tamiya) |
Šasija | WR-02 monocoque plastika (ABS) |
Karoserija | ABS plastika. |
Vzporedne nosilne palice | Dovoljujejo nizek profil in čvrst roll bar s kovinskim ogrodjem |
Vzmetenje | Neodvisno vzmetenje s trenjskimi blažilniki |
Pogon | 2WD – zadnji kolesi (zaprt zobniški diferencial) |
Motor | 540 velikosti, krtačni (Mabuchi tip) |
Napajanje | NiCd/NiMH 7.2 V paket; podpora 2–3S LiPo akumulatorjem (priložen Hobbywing krmilnik 1060) |
Dimenzije (L׊×V) | 345 × 270 × 270 mm |
Medosna razdalja | 170 mm |
Masa (brez elektronike) | Približno 1360 g (samo karoserija ima kar 430g!) |
Posebnost | wheelie bar s plastičnim kolescem (na zadku) za stabilno vožnjo na zadnjih kolesih |
Pomembnost in aktualnost modela
Wild Willy 2 velja za enega izmed bolj izvirnih Tamiya modelov: združuje nostalgičen jeepovski videz z napredno tehnično zasnovo. Že ob izidu je pritegnil pozornost zaradi svoje sposobnosti “wheelie-ja” (vožnje na zadnjih kolesih) in komičnega dizajna. Tamiya ga je opisala kot “unikaten” model z izjemno občutkom igrivosti. Prav zaradi tega je postal “priljubljen” tako pri zbirateljih kot pri novincih v RC hobiju. Njegova robustna monocoque šasija in zajeten “roll bar” preprečujeta poškodbe ob trkih, kar je pripomoglo k mnenju, da ima Wild Willy 2 skoraj “neuničljivo” konstrukcijo. Kot je zapisal eden izmed ocenjevalcev: “moj Wild Willy 2 ima najbolj neuničljivo šasijo… Model je resnično zabaven 2WD za vožnjo – lahko se voziš na zadnjih kolesih ves čas!”.
V letu 2025 je Wild Willy 2 aktualen kot prikupna retro zanimivost – navdušuje s svojo nostalgično obliko in je preprost za prilagajanje moderni opremi. Poleg tega ga navdušenci cenijo za zbirko zaradi legendarnega statusa med Tamiya modeli.
Priljubljenost med zbiratelji in tekmovalci
Model ima veliko bazo ljubiteljev po vsem svetu. Številni zbiratelji cenijo originalne 1980s škatle in redke posebne izdaje (npr. Metallic Special), kar ohranja njihov interes za pridobivanje tega modela. RC-entaluasti pohvalijo njegovo vzdržljivost – zanesljivo prenese tudi agresivno vožnjo brez pogostih okvar, ker je skoraj celoten avto izdelan iz trpežne plastike. Čeprav Wild Willy 2 ni bil narejen kot tekmovalni dirkalnik, so ga nekateri pustolovci uporabili tudi na lokalnih prireditvah ekstravagantnih voženj ali izzivov veščin. Na družbenih omrežjih in forumih (npr. TamiyaClub, RCUniverse, Reddit r/tamiya in Facebook Tamiya Legends grupa) je veliko predstavitev in diskusij o tem modelu. Prav tako obstajajo številni YouTube videi, kjer navdušenci prikazujejo gradnjo, posodobitve in vožnjo Wild Willy 2 – to samo dokazuje trajno priljubljenost in karizmo modela.
Možnosti nadgradenj in modifikacij
Wild Willy 2 je zaradi svoje enostavne konstrukcije zelo priljubljen za nadgradnje. Pogoste posodobitve vključujejo: prehod na LiPo akumulatorje (2S ali celo 3S) namesto izvirnih NiCd/NiMH členov, kar vozilu doda moč in večjo avtonomijo; zamenjavo serijskega motorja z brezkrtačnim motorjem za bistveno večjo hitrost in izkoristek ; ter nadgradnjo zaščite, denimo montiranje kovinskih nosilcev ali oljno polnjenih blažilnikov. Priporočljivo je tudi zamenjati originalne plastične drsne ležaje s krogličnimi ležaji (ball bearings), saj se originalni drsni ležaji hitro obrabijo v prahu, kar zmanjšuje učinkovitost prenosa. Nekateri navdušenci dodajajo tudi LED osvetlitev – npr. komplet LED luči na sprednjem odbijaču ali zadnji registrski tablici – za bolj realističen in atraktiven videz. Na voljo je tudi veliko aftermarket aluminijastih hop-up delov (servo saverji, nosilci blažilnikov, itd.), ki povečajo trpežnost in izgled šasije. S temi nadgradnjami Wild Willy 2 ohranja priljubljenost tudi med modernimi RC modelarji.
Reedicije in posebne izdaje
Wild Willy 2 je bil večkrat ponovno izdan v različnih različicah. Po prvotni kit izdaji (1999) je nastopila leta 2003 posebna Metallic Special izdaja (št. 49337), ki je imela kromirane plastične elemente in bleščečo barvno shemo.
Kasneje je Tamiya ponudila tudi polovični sestavljeni RTR komplet XB Wild Willy 2 (št. 57743), ki je bil že pobarvan in vključeval 2.4 GHz oddajnik ter Tamiya EXPEC sprejemnik/krmilnik. Čeprav ta XB različica ni bila opremljena s proizvajalčevimi LED, so nekateri uporabniki sami namestili osvetlitev. Redke izdaje (kot npr. posebne reklamne ali razstavne variante) so zbirateljem še posebej zanimive zaradi omejene količine. Splošno pa velja, da vsaka posebna izdaja poudarja unikatnost Wild Willy 2 – bodisi z novo barvno kombinacijo, dodatnimi detajli ali posebno embalažo – kar povečuje njegov zbirateljski čar.
Kultura in skupnost okoli modela
Okoli Wild Willy 2 in sorodnih comical off-road modelov se je oblikovala živahna družbena skupnost. Spletni forumi (npr. TamiyaClub, RCU, RCTech) vsebujejo obsežne teme o gradnji, vzdrževanju in modifikacijah, kjer uporabniki izmenjujejo nasvete in izkušnje. Na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram) obstajajo skupine, kjer člani delijo fotografije svojih modelov, predloge za nove barvne sheme, pobude za srečanja ipd. Velik del zanimanja prihaja tudi s številnih YouTube kanalov in blogov, kjer navdušenci prikazujejo korake izgradnje Wild Willy 2, hitrostne preizkuse ter eksperimentalne modifikacije.
V Nemčiji TAMICO organiziraja tekmovanja, kjer podobni Tamiya modeli tekmujejo v “wheelie” kategoriji.
Primerjave z drugimi RC modeli
Wild Willy 2 je edinstven tudi v primerjavi z drugimi Tamiya RC vozili. Odločno se razlikuje od večjih tradicionalnih monster truckov (kot sta Blackfoot ali Bigwig iz 80-ih) – namreč, medtem ko so slednji dolgi in realistični prikazi ameriških tovornjakov, Wild Willy 2 stavi na zabavo s krajšim medosjem in komičnim dizajnom. Konstruktivno je bližje drugim “wheelie” modelom, npr. kasnejšemu Wheely Kingu (2010), ki je bil namenjen zabavi s hitrimi poskokom. Ključna razlika je v tem, da je Wild Willy 2 že v izvirni kit različici grajen za “akrobacije” – visoko težišče omogočata dolge “wheelije” brez dodatnih posegov. Kot je zapisal eden izmed ljubiteljev, lahko tudi klasični Blackfoot “na pravilen krmilni ukaz” za trenutek naredi wheelie, toda Wild Willy 2 to počne ves čas, ne da bi se zlomil. Obenem je s svojo cenejšo in lažjo konstrukcijo dostopen širšemu krogu modelarjev.
Zanimivosti
- Notranjost modela je zelo detajlirana: Avtomobil ima odprto kokpit z upodobljenim voznikom, volanom, menjalno ročico in celo N2O jeklenko in gasilnim aparatom – detajli, ki so redki pri drugih hobby kitih te vrste.
- Wheelie bar – Zadnji odbijač s ima integrirano majhno plastično kolesce, ki drsi po tleh in zmanjša trenje med vožnjo na zadnjih kolesih. To pomeni, da je model pripravljen na dinamične akrobacije takoj po sestavi.
- Realističnost: Rezervna pnevmatika napisom “Wild Willy 2” in kanta za gorivo na zadku.
- Vzdržljivost nad detajli: Čeprav je podrobno oblikovan, avto zasnovan kot shelf queen (za pogled na policah), je njegova konstrukcija izredno odporna. Kot ugotavlja recenzent, je šasija elastična in skoraj neranljiva za udarce, kar omogoča tudi manj izkušene začasno oblikovalce trikov.
- Unikatnost med Tamiya modeli: Wild Willy 2 spada med t.i. komične off-road modele (Comical Off-Road Car series), kjer prevladujeta zabava in stil. V slogu je soroden modeloma Beetle in Willy’s Wheeler iz 80-ih, vendar izstopa po svoji pristnosti Jeepova in dodatnih “wheelie” lastnostih.
Vir: Zbir podatkov, specifikacij in ocen temelji na uradnih informacijah Tamiya (Tamiya USA, Tamiya katalogi) ter ugotovitvah ljubiteljskih in hobi virov. Prispevek je napisan s pomočjo AI.
Potek kompletiranja z 8-letnikom
Model v kitu sem predstavil sosedovemu Mateju, ki je bil takoj navdušen nad idejo sestavljanja in barvanja 🙂
V nekaj večerih sva uspela dokončati podvozje. Nekje sem založil kroglične ležaje velikosti 1150 (5 x 11 x 4 mm), zato sva jih vgradila kasneje.
Barvanje karoserije po zamisli 4-letnice
Matej je navdušeno pomagal tudi pri začetnem barvanju voznika in ostalih malih delov. Vmes so prišli dopusti in delo sem dokončal v dveh večerih v lastni režiji. Kombinacija akrilnih barv in spreja iz Bauhausa.

Willy je postal Miha
je določila Viktorija.
Prve vožnje
Model je po kratkih vožnjah po asfaltu in travi šel na krožni 4 km sprehod do našega lokalnega bajerja. Po ca 5 km vožnje je bilo v uporabljenih LiIon 2S 21700 BAK 45D še ca 1/4 energije 🙂
Priporočeni LiPo 2S hardcase paketi
Za “neprestano” wheelie zabavo priporočamo:
LiPo.si predlogi o napajanju / začetniških setih
Vedno sem bil mnenja da je pomembna nizka masa.
Namesto običajnega 2S LiPo Hardcase paketa se uporabi kar 100-150 g lažje tokovno enako zmogljive LiPo paketke, ki so tudi cenejši. Čas vožnje zaradi prihranka mase ne bo bistveno trpel. Krmilnik se namesti kar v prostor za akumulator!
Imars Mini polnilnik, ki napolni predlagane 2200mAh LiPo paketke v samo 30 minutah. Medtem ko vozite en paket, se drugi polni. Ko je prvi paket prazen, je drugi lahko ob manjši pavzi, da se motor ohladi že poln.
Piskač začne piskati, ko je paket prazen. Originalni krmilnik bo pustil paketu za se preprazni. S tem trpi življenjska doba LiPo paketa.


LiPo.si predlagana najcenejša rešitev
Zanimiva opcija so LiIon 2S paketi. Tu bomo še delali na cenovno ugodnih ponudbah za vse podobne modele!
Čas vožnje s 18650 paketom je nekje med 10-15 minut, z 21700 pa do 40 minut!
Piskač pri LiIon ni potreben!


LiIon opcija je “naša pogruntavščina”
18650 in 21700 paketki so tokovno več kot dovolj zmogljivi za originalni krtačni motor kot tudi tukaj uporabljen 20T krtačni 540 motor!


Zahvala RC Guru
LiPo.si sodeluje s trgovino RC Guru od samega začetka. Sašo vam poda kompetentne informacije pri vašem začetku RC hobija. Prepričajte se o njihovi pestri izbiri RV modelov in v zadnjem času tudi diecast modelov. LiPo.si priporoča!
Zahvala tudi Martinu in Mateju za sodelovanje!
Prosimo upoštevajte:
Avtor: Miha Holc
Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.
Vabljeni k sodelovanju s komentarji!