Sinonim za trpežne pakete – FPV letenje ali splošno modelarstvo
Serija FunFly je bila prvotno mišljena za FPV letenje, vendar je uporaba lahko mnogo širša.
S svojimi testi smo dokazali, da 500 ciklov tudi pri 10C polnjenju ni noben problem.
Značilnosti
- stopnja praznjenja 100C (v realnosti okoli 40C)
- nazivne kapacitete med 1300 in 1800mAh
- paketi 3S, 4S in 6S
- nekoliko višja masa napram paketov iz serije R-Line primerljivih kapacitet
LiPo.si nasveti
Polnjenje
Fun Fly linija 100C je občutljiva na daljše čase med koncem polnjenja in začetkov praznenja (>ura). Če jih polnite doma svetujemo polnjenje na 4.15V/člen pri 1-2C. Sicer pa res “zaživijo” pri polnjenju terenu in takojšnjo uporabo. Za maksimalne zmogljivosti svetujemo polnjenje na terenu z 5C-10C (6-13A). Zmotno je prepričanje, da hitro polnjenje akumulatorjev drastično zmanjša pričakovano življensko dobo. Govora je seveda o tokovno zelo zmogljivih akumulatorjih (z oznakami nad 75C). Seveda je pomembno, da se hitro polnjenje 5-10C opravi pri pri temperaturah členov 30-35°C in se jih izprazni takoj po koncu polnjenja (do 5 minut).
Pri polnjenju LiHV – 4.35 – 4.4V/člen (priporočamo naše Gens Ace / Junsi iCharger polnilnike) lahko pričakujete še boljše zmogljivosti na začetku. Pri tem pa jih je potrebno izprazniti takoj (do 5 minut) po koncu polnjenja. Daljši časi pri 100% napolnjenosti akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR) in seveda skrajšujejo življensko dobo.
Pred uporabo v najbolj zmogljivih modelih svetujemo pogretje na telesno temperaturo.
Povzetek:
- Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša – za tokovno manj zahtevne modele, letenje z motornimi časi nad 5 minut)
- Maksimalna zmogljivost na začetku – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.4V/člen
- Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4.2V
V vsakem primeru poskrbite, da bodo časi med koncem polnjenja in začetkom praznjenja čim krajši (velja tako za podaljševanje življenske in hkrati maksimalne zmogljivosti – minimalni padci napetosti med visokimi tokovnimi obremenitvami).
- brez problema do 10C (torej 1300mAh paketi 13A) v kolikor se mudi in smo na terenu
Praznjenje
Izogibajte se mirovnim napetostim pod 3.6V/člen. Za daljše življenske dobe jih shranjujte med 3.75 – 3.85V/člen v mirovanju. Praznjenje pod 3.6V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Shranjevanje
- 3.85V/člen, za krajše shranjevanje do 1 tedna lahko tudi 3.70-3.80V/člen, za daljše shranjevanje več kot 1 mesec, pod 20°C in 3.90V/člen. Pri shranjevanju nad 4V ali pod 3.7V/člen akumulator izredno hitro degradirajo (povečanje notranje upornosti – IR).
Janez FPV
Tom:
Jan, November 2021
Uporabnik Jan nam pošilja: Ena slika vasega paketa, ki ga uporabljam. Zelo sem zadovoljen. Cca 10 minut leta baterija se pa tudi nic ne greje.
Nejc, april 2021
“Pozdravljeni, baterije so odlične. Hvala.L.p. Nejc”
Žan, februar 2022
Če primerjam s prejšnjimi Turnigy, imajo Gens/Tattuji v osnovi nekoliko višje upornosti, padanje moči pa je konstantno od začetka do konca. Pri Turnigy, na primer, je bila prva ~minuta leta super, potem pa špic kar več niso prebavljale, že od začetnih ciklov (testiral sem tudi od kolega Turnigy Graphene, ki naj bi bila njihova najboljša serija). To je bilo izrazito pri 48″ extri, kjer imam zdaj Funfly in je top. Res, da je nova, ampak sklepam, da bo tak performance tudi ostal .Opazil sem tudi, da pri Gens upornosti hitreje padajo s višanjem temperature tako, da se jih splača za par stopinj pogret.Po življenjski dobi pa že praksa drugih kaže, da s Turnigy niso primerljive.
Prosimo upoštevajte:
Avtor: Miha Holc
Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.