Lokacija: Zaloška cesta 147, 1000 Ljubljana

Delovni čas: Pon-Pet 8:00 - 15:00

Akademija LIPO.si

Varnostna opozorila

O podjetju

Domov / Priporočila / Primerjava paketov 2S v trdem ohišju

Primerjava paketov 2S v trdem ohišju

Prispevek je v postopku preurejanja spletnih povezav.

 

Pred vami je dosedaj naš najdaljši prispevek, ki je namenjen v osnovi vsem avtomobilskim navdušencem. Pokazali bomo, da dražje ni vedno boljše. Razlike so nekje res majhne. Opisali bomo kako z različnimi načini polnjenja “pripravite” tekmovalni LiPo paket. Dotaknili se bomo tudi začetniških napak in razkriti zakaj uničujete vaše krmilnike. Za zaključek bomo povzeli teste in razkrili naša priporočila tako ljubiteljem kot tekmovalcem.

Testiranja paketov 2SxP v trdem ohišju
Miha Holc, maj/junij/julij 2022
#liposi #testiranja #primerjamo #izobražujemo #10letobleticaliposi

Uvod
Že dlje časa je bila moja želja testirati in primerjati 2S(xP) pakete v trdem ohišju. Neprestani marketiški pritisk in povečevanje stopenj praznjenja (C) je v avtomobilski (tekmovalni) branži nekaj čisto navadnega. Kot prodajalcu, ki nudi tudi strokovno svetovanje neprestano višanje stopenj praznjenja prinaša resne izzive. V ponudbi na voljo več paketov od 60C do 120C, potem je tu še tekmovalna REDLINE serija 130C.  Pa je “več C” res bolje?

Zato ni ostalo drugega, kot da si na polnilnik-praznilnik Junsi S6 priklopim na tokovno zmogljiv 6S paket, namestim temperaturno tipalo, zaženem DataExplorer in ga preko micro USB kabla priklopim na PC. Naj se polnjenje in praznjenje začne!

Na testu/primerjavi je bilo 12 paketov (merjene mase!)

Shorty (vsi LiHV)

2S1P Gens Ace Redline 4000 mAh 130C (LCG shorty, 4mm priključki, 145 g)

* dodatno marec 2023 2S1P Gens Ace Redline 4000 mAh 130C (LCG shorty, 5mm priključki, 146 g)

2S2P Gens Ace 5500 mAh 120C (“shorty”, 5mm priključki, 217 g)

2S2P Gens Ace 6000 mAh 120C (“shorty”, 5mm priključki, 215 g)

2S2P Gens Ace Redline 6000 mAh 130C (“shorty”, 5mm priključki, 212 g)

“Stick” paketi (okrogli)

2S1P Gens Ace 4000mAh 60C (stick pack, Deans T-priključek, 214 g)

Običajni paketi 2S v trdem ohišju z ali brez kablov:

2S1P Gens Ace 5300mAh 60C (XT90; masa HC10 s 4mm priključki je 244 g)

2S1P Gens Ace Redline 6000mAh 130C (LCG, 5mm priključki, 267 g)

2S1P Gens Ace Drag 6300mAh 130C (8mm priključki, 301 g)

2S1P Gens Ace Redline 8200mAh 130C (5mm priključki, 301 g)

Rabljena paketa:

2S2P Gens Ace 5800mAh 45C, 316 g, 8 let, ca. 200 ciklov

2S1P Gens Ace 5300mAh 60C (XT90, ca. 100 ciklov rabljen pri začetniku  – offroad/voda)

Experimentalno (“soft” paket):

2S2P Gens Ace LiPo.si 7300mAh 30C (narejen iz Soaring 3300mAh in 4000mAh 2S, XT90 priključek, 346g)

Dodani kasneje:

Gens Ace Redline 5800mAh (ULCG)  (226g) 

Gens Ace Redline Shorty 5100mAh (207g)

Gens Ace 5300mAh 60C LiHV (stick pack, Deans T-priključek, 250 g)

Če povzamemo testirane pakete:

Imamo opravka s paketi 2S v trdem plastičnem ohišju z masami od 150 g do ~300 g in nazivnih kapacitet od 4000mAh do 8200mAh. Jasno je, da so paketi namenjeni vsak svoji uporabi/namenu. Zato je smortna neposredna primerjava približno enako težkih paketov.

Običajni paketi so dolgi 139mm, široki 42 mm in visoki 23mm in so neposredni naslednik 6 členov Nixx Sub C velikosti. Tako imamo še vedno v ponudbi “okrogle” pakete 4000mAh, ki simulirajo 6 Sub C členov bodisi drug za drugim 3+3 ali drug ob drugem.

“Shorty” paketi so na tržišču že tudi precej let. Gre pa se za približno tretjino krajše pakete od običajnih (97mm namesto 139mm) in do 100g lažje. Prihranek na masi je zanimiv predvsem za tekmovalne modele, kje. Običajno lahko potem namestimo shorty paket in pa krmilnik ESC na enak prostor, kjer je prej bil samo paket. Masa je torej precej bolj sredinsko poravnana.  Vedno več (tekmovalnih) modelov 1/10 in tudi offroad 1/8 je zasnovanih samo za shorty pakete!


Velja omeniti, da se 5300mAh 60C pojavijo v LiPo in LiHV izvedbi. Prav tako se 5300 60C pojavijo v 3S in 4S različici. Redline 6000mAh se pojavi tudi v 4S različici. Ostali so specifični paketi, čeprav roko na srce, si bi želeli več pojavnosti v 3S, 4S in morda tudi v 6S izvedbah. Seveda proizvodnjo narekuje povpraševanje. Na to sem opozoril dobavitelja, vendar seveda moja beseda (majhnost našega tržišča) bolj malo velja.

Plastično ohišje je namenjeno zaščiti. Vsa tekmovalna pravila modelov avtomobilov predpisujeta rabo takih paketov , EFRA organizacija pa vsako leto izda homologirano liste. Ker so paketi pri 1/10 modelih postali del strukture podvozja in ne samo “dodatna masa” je razumljivo, da se tu neprestano optimira. Tako so poleg običajno visokih paketov (~25 mm) na voljo tudi nižji običajni paketi (oznaka LCG 22 mm) in še najnižji (oznaka ULCG ~18 mm).

Za običajne hobi modelarje in bashing navdušence pa paketi v trdem ohišju niso pogoj. Naši “mehki” paketi so z zgornje in spodnje strani dobro zaščiteni z aluminijastima ploščama. Ne pozabimo, govora je o 2S paketih.Eksperimentalno smo dodali paket 2S2P Gens Ace LiPo.si 7300mAh 30C (narejen iz Soaring 3300mAh in 4000mAh, XT90 priključek, 346g). Ideja za tem paketom je bila je pokazati, da bi bilo dobro imeti v ponudbi “Bashing” izvedenko 2S visoke kapacitete. Sicer imamo v ponudbi dimenzijsko in po masi veliko večji 7600mAh paket. Vendar ta paket ni kompatibilen z avtomodeli, ki uporabljajo klasično dolge 139mm pakete. T.i. Short Course in podobnih modelov, ki zahtevajo 2-3S pakete je na tržišču kar precej. Tak paket bi bil kot nalašč za 1/10 model, ki ga poganja 4-polni motor velikosti 3660-3665 okoli 4000kV do 5000kv. Sama zasnova modela omogoča uporabo težjega paketa od 300g, pa vendar je 400g paket pretežak. Premijska rešitev je recimo Redline 8200 mAh 2S paket. 2S2P 7300mAh je tu bolj zanimiv, ker je vrednost paketa približno pol cene Redline paketa.  V kolikor model dovoljuje 3S je seveda odlična rešitev paket 4500mAh 3S.

Pozor! Pri višjih hitrostih in večjih masah pride lahko do resnih poškodb paketa. Primer si oglejte na naslednjem posnetku:

Rešitev so novi Advance paketi. 

LiHV polnjenje “ne LiHV paketov”? (povzeto iz prispevka o testiranja malih 3S paketov)

LiHV polnjenje načeloma za našo uporabo ne potrebuje kakšno posebno razliko v kemiji v samih členih. Opravljamo samo kratke “pregrehe” v kolikor si želimo nekaj dodatnega praznilnega časa (do ca 10%) in seveda višje moči. Če bodo paketi pri napetosti nad 4,2 V/člen polni samo kratek čas (pod nekaj minutami) to ne bo predstavljalo problema. Bo bolj škodljivo, če bomo pustili paket poln (4,2 V/člen) čez noč, kot pa da bomo napolnilni kot LiHV in ga v minuti ali dveh po koncu polnjenja že začeli prazniti. Seveda bo tudi bolj škodljivo, če pustimo namenski LiHV paket stati kot pa navaden ne LiHV paket napolnimo na višjo napetost in ga spraznimo takoj po koncu polnjenja.
Z LiHV polnjenjem dobimo v navezavi z ogretim paketov višjo napetost med praznejnjem in seveda posledično tudi višjo uporabno kapaciteto. Načeloma je napetost 4,35 V standardna, nadaljne višanje napetosti pa izredno hitro degradira sestavo. Lahko kdaj poskusite na 4,40 V ali celo 4,45 V – še posebno izkušeni uporabniki (najnovejši ISDT update; Junsi uporabniki lahko v prostem programu nastavijo do 4,8 V/člen). Pozor seveda tekmovalci na pravila o maksimalni napetosti pred tekom!

Krajšo življensko dobo / zmanjševanje uporabne kapacitete / povečanje notranje upornosti dosežemo s:

·       Hranjenjem paketom pri LiHV napetosti za dlje časa >10 minut.

·       Prehitrim polnjenjem mrzlih paketov (visoka notranja upornost) – potrebno je zunanje predgretje ali “mehak” prvi cikel za ogrevanje.

·       Prehitrim praznjenjem mrzlih paketov.

·       Pretiranim praznjenjem paketov – napetost pozameznih členov v mirovanju pod 3,6 V.

Prvih nekaj ciklov:

Je pomembnih, da se “kemija aktivira”, kapaciteta pa stabilizira. Pri Junsi iCharger polnilnikih uporabite nastavitev: Polnjenje do 2C (4,05 V), praznjenje 30 A (regenerativno, 3,75 V), 5 ciklov polnjenje/praznjenje/shranjevanje. Postopek je opravljen v približno uri in pol.

Takole recimo se pozna cikliranje:

C – napolnjena kapaciteta

D – izpraznjena kapaciteta

Prvo praznjenje 1585 mAh, 5. praznjenje 1821 mAh. 5 ciklov je dovolj, da se kapaciteta bolj ali manj ustali. Za “aktivacijo” oz. cikliranje ni potrebno opraviti celotnega cikla, saj tako ne bo prizadeta življenska doba. Zmotno je prepričanje, da je potrebno LiPo napolniti vedno do konca (4.2 oz 4,35 V/člen) in ga prazniti na 3 V/člen. Tako bi ga “uničevali” in ne “aktivirali”. Posebno če bi pri item uporabili manjše praznilne tokove oz moči, ki jih imajo večinomoma ostali polnilniki (ISDT npr. 5 W do ca 40 W). Da se ne omenja časovno potratnega postopka, z neprestanim

Najpogostejša vprašanja in odgovori:

– Koliko so paketi s stopnjo praznjenja 60C “slabši” od 120C ali 130C (trenutno tekmovalni Redline)?

Za običajnega modelarja bo razlik malo, razen seveda v ceni. Tekmovalce vabimo, da si oglejte primerjavo shorty paketov in naše komentarje v nadaljevanju prispevka.

–  Ali je bolje imeti dober polnilnik (napajalnik in terenski paket) in samo 1 paket ali slabši polnilnik in več paketov? 

Modelarji smo različni, zato odločitev prepuščamo vsakemu posamezniku. Mi raje svetujemo uporabo boljšega polnilnika (iCharger) in uporabo terenskega paketa ter hitro polnjenje enega ali dveh paketov.  Pri uporabi večih paketov boste doma “zapravljali” čas s polnjenjem, če pa vas na terenu ujame slabo vreme ali se model poškoduje, boste prej ali slej primorani v uporabo zunanjega praznilnika.

– Polnjenje 1C, 2C, 5C, ali celo >5C? 

Že 10 let nazaj se je 25C serija LiPo paketov lahko polnila do 5C. Pri modernih paketih >60C z res nizkimi notranjimi upornosti pomeni hitro polnjenje predvsem prihranek na času, ne pa življenski dobi. Na življensko dobo bolj vplivajo koliko časa bodo vaši paketi polni, koliko jih boste izpraznili in koliko časa bodo stali prazni. Pri večjih paketih tudi 40A polnjenje ne povzroči znatnega dviga temperature.

–          Kako se obnašajo 2P paketi in njihova življenska doba v primerjavi z 1P paketi?

Grepow vse svoje pakete sestavlja s selekcijo členov po kapaciteti. Zato razlike pri običajni uporabi ne boste opazili.

–          Kdaj izberem shorty paket namesto dolgega paketa?

Izbira je bolj očitna pri tekmovalcih, vedno več modelov uporablja samo shorty pakete. Za običajne modelarje velja, da so (bashing) modeli prirejeni večinoma za običajne pakete. Vseeno pri nekaterih modelih nižje mase (1/10) velja poskusiti s shorty paketi.

–          Dragsterski paketi – prava novost ali samo noviteta?

Odgovor najdete v nadaljevanju. Dejstvo je, da sta paketa zasnovana za velike tokove >400A, ki jih avtomodelarji dosegajo le pri (najbolj ekstremnih) hitrostnih poskusih. Pri običajnih rabah 40-150A napetostne razlike med običajnimi paketi ne boste opazili. Razlike so seveda tudi v priključkih, 8 mm priključki so dosti bolj dovzetni za velike tokove nad 200A kot običajni 5 mm.

–          Koliko je realna stopnja praznjenja pri paketih 5 do 7 Ah (C)?  

Večinoma okoli 30. To pomeni, da se paketi lahko izpraznejo v dveh minutah. Večinoma so tekmovalni teki dolgi po 5 minut ali dlje. Za tekmovalce je najbolj pomembna konstantna napetost paketa med celotnim tekom. (Bashing) modelarji pa lahko pri višjih kapacitetah vozijo tudi po 1 uro.  Za določanje praznilnik tokov uporabljamo jj604.com/…

Tipične napake (začetnikov) 

– prepraznjenje paketa pod 3.6V/člen
– (pre)dolgo časa polni paketi,
– (pre)dolgo časa prazni paketi
– uporaba nekakovostnih polnilnikov, ki pakete uničujejo (prikaz 4,2 V, dejanska napetost pa lahko tudi 4,5 V)

Nekaj besed o samem polnilniku Junsi iCharger S6

Polnilnik ima glavna priklopa (vhod in izhod) XT90.  Uporabnikom teh vedno bolj “standardiziranih” priključkov, ki omogočajo trajne tokove do 90 A, lahko ta podatek pride zalo prav.
Uporabniki XT60 priključkov bodo morda pogledovali po drugih Junsijevih polnilnikih. Veliki paketi >5 Ah se seveda lahko tudi že polnijo pri toku 40 A, saj se nekateri paketi komaj segrejejo med polnjenjem (npr. Drag 6300 mAh komaj za 0.9°C (!), tudi 5300 mAh 60C paket za komaj  1.9°C!

Primer polnjenja pri 40 A. Čas CC (konstanten tok) je “le” dobre 3 minute. CV faza je dolga skoraj 4 minute, skupaj 7 minut.

Odčitek napetosti – neposredno na posameznih členih na balanserskem priključku. Brez padca napetosti , torej neodvisno od priključnih kablov. Torej je pri višjih polnilnih tokovih glavna napetost višja kot dejanska napetost na členih, primer na 3S paketu pri 10A polnjenju (padec napetosti 15.214V-15.189V = 25mV).

Slabši polnilniki odčitavajo napetost pri polnjenju iz glavne napetosti, zato so posledično časi polnjenja veliko daljši. Še sploh, če se uporablja tanjše kable in slabše priključke.

Balansiranje

Pri Junsijevih polnilnikih poteka 4. stopenjsko od 0,5 do 2 A, pri vzporedni vezavi pri Duo polnikih pa kar od 1 A do 4 A. Balansirani algoritem je vezan na meritve notranje upornosti členov. Tako se paketi najbolj optimalno in hitro napolnijo. Naši testi pri enakem polnilnem toku so pokazali za ca 50 % krajši CV čas (6 minut za Junsi, 12 minut za običajen 50-100 W polnilnik). Pri bolj razbalansiranjih paketih je lahko razlika tudi 1 ura.

Kvaliteta paketov – enakosti posameznih členov

Marsikdaj je to precej zapostavljena tematika. Člena v paketu morata biti med seboj po kapaciteti čim bolj podobna. Seveda je zaželjeno, da sta tudi po napetosti enaka. Pri cenejših ponudnikih je to prej izjema, saj zahteva dodaten proces in čas v proizvodnji. Naši Gens Ace paketi so ustrezno usklajeni do vsaj 95% praznilnega časa oz nazivne kapacitete. Vsak paket ima tudi specifično QR kodo, preko katere ima proizvajalec sledljivost. Preko te QR kode je možno uveljavljati garancijo do 6 mesecev po nakupu.

Primer usklajenosti napetosti in kapacitete obeh členov pri Drag 6300 mAh paketu:

Primerjave praznilnih krivulj

Redline 4000mAh 130C shorty (145g) vs Gens Ace 4000mAh 60C stick paket (214g)

Prva primerjava je zelo na mestu, saj pridemo do prvega “lapsusa”. Na papirju/številkah in tudi ceni 4000mAh Redline Shorty 130C prekaša “navadno Gensko” za “2x”. No, test je pokazal ravno obratno. Redline LiHV 4000mAh 130C je pri 40A (10C) še komaj “sopihala”, za skoraj pol cenejšo 60C pa 40A obremenitev ne predstavlja nobenega problema. Pa vendar velja Redline 4Ah shorty za enega najboljših tekmovalnih paketov v svoji ~145g kategoriji in tekmovalci na evropskih in svetovnih tekmovanjih dosegajo najvišja mesta. Pri praznilni krivulju (izjemoma napetost paketa) se tudi vidi, da LiHV popolnoma “nič ne pomaga”. Notranja upornost je enostavno prevelika, napetost se takoj sesede. Tudi uporabna kapaciteta je porazna – 3063mAh napram 3987mAh 60C paketa.

* dodano marec 2023

Smo bili prijetno presenečeni, ker so performanse drastično različne. Priznamo pa, da nove 130C še vedno ne dosegajo ne napetosti, ne kapacitete dosti cenejših 60C tipov, ki se večinoma uporabljajo v “vintage” 1:10 modelih
“Stare” so za svojo maso 145g še vedno čisto solidna izbira za vse driftarje in ostale uporabe v modelih avtomobilov z več kot 13.5T motorji. So seveda tudi zanimiva izbira za lahke sprejemniške pakete namesto običajnih shorty-jev. Smo fer, zato smo dali pakete na zalogi v akcijo.

Novi paketi s 5mm priključki so seveda na zalogi in jih seveda uporabljajo trenutno vsi vrhunski tekmovalci v predstavljenih kategorijah pri opisu, to so:
– 1/10 TC 4WD modified/stock na malih progah
– 1/10 TC FWD
– 1/10 Offroad 2WD
– 1/10 Offroad 4WD na malih progah

Gens Ace Gens Ace Europe Gens Ace Racing
#liposi LiPo.si #testiramo #obveščamo #ferponudbe


Roza krivulja je stara različica REDLINE 4000mAh

Novi imajo IR pod 2mOhm/člen:

Konec dodatka marec 2023
___

Notranja upornost tudi govori zase. Pri Redline paketu je bila pri segretih na 60°C okoli 3mOhme, sicer pa na sobni temperaturi okoli 8 mOhm. Pri 60C seriji pa pod 40°C že samo 1.1mOhm. Neverjetno kaj naredi razlika ~50g in preagresivni “C” marketing!

Za navadne “basherje” je torej izbira očitna. Na podlagi testov smo 4000 mAh 60C svetovali tudi za 1/8 modele.  Glavna “zavora” je tu serijsko nameščen Deans priključek (do 40 A). Seveda ga po potrebi in vaših željah zamenjamo, prav tako se splača optimizirati dolžine kablov. Zakaj? Primer na telesno temperature segretih “začetniškega” paketa Gens Ace 4000 mAh 60C. Notranja upornost posameznega člena je le 1,1 mOhm, skupaj 2,2 mOhm. Priključni kabel dolžine ca 100 mm z Deans-T priključkom in adapterjem pa 6,0 mOhm-  2,2 mOhm = 3,8 mOhm. Zato vedno poudarjamo, da v kolikor se odločate za tokovno zmogljive pakete, poskrbite za optimizacijo dolžine kablov, primerne velikosti/tipa priključkov  ter njihovo čistost oz (ne)obrabljenost. Pri dolgih kablih, obrabljenih priključkih, tudi novi, tokovno bolj zmogljivi paketi, ne bodo naredili bistvene razlike v zmogljivosti (pospeševanje in končna hitrost). Pri lažjih 1/10 modelih razlike ne bodo očitne, vendar pa bodo postale očitne pri težjih 1/8 modelih.

210g-220g primerjave , Gens Ace Shorty 120C 5.5 Ah 6.0 AhRedline 6.0 Ah (vsi 4,35 V) in Gens Ace 4000mAh 60C stick paket (4,2 V polnjen na 4,35 V) 

Pri teh primerjavah je bilo ponovno zelo zanimivo. Naprej smo odkrili slab paket Redline 6 Ah, saj je bila oddana kapatiteta komaj dobrih 5 Ah. Tudi po zamenjavi je bil ni bilo dosti bolje z drugim paketom, saj je bila uporabna kapaciteta okoli 5,3 Ah.
Paketom Gens Ace 120C 5500mAh so medtem ukinili dobavo. Nekaj kosov je še ostalo po akcijskih cenah. 4000mAh paket tukaj “izvisi” zaradi LiPo kemije. Zato smo mu privoščili LiHV polnjenje in ugotovili, da ima paket skoraj 10% večjo uporabno kapaciteto in se dostojno kosa z dražjimi shorty paketi. Tokrat ponovno ni zmagovalec najdražji Redline paket (rdeča krivulja), ampak 2. razredna izbira Gens Ace 120C 6000 mA (modra krivulja). Pod obremenitvijo bo Redline paket zmagovalec v 1. polovici praznjenja, vendar je tekmovalcem bolj pomembna konstantna napetost med celotnim tekom.


5100mAh Redline Shorty proti 6000mAh shorty-jema

Redline Shorty 130C z nazivno kapaciteto 5100 mAh, ki je v številkah “neprepričljiv” oziroma “nezanimiv” kar naenkrat postane lahko kandidat št. 1 za tekmovanja v kolikor se med tekom ne porabi več kot 4000 mAh oziroma 4 Ah. Pri 40 A praznjenju, ki ga uporabljamo to pomeni ca 6 minut. In tu postane zanimivo. No, nam je bilo pričakovano. Masa 5100 mAh paketa je le 207 g (pri nas tehtano)

Rdeča – Redline 5100 mAh 130C
Roza – Redline 6000 mAh 130C
Rjava – Gens Ace 6000 mAh 120C

6000 mAh shorty proti 6000 mAh LCG paketu

Primerjava paketov z enako nazivno kapaciteto (6 Ah) razliko v masi okoli 50 g. Tukaj bi se v realni uporabi najbolj kresala mnenja, saj 50 g lažji paket lahko nadomesti nekaj manjšo napetost in kapaciteto naprav LCG paketu. Vsekakor vredno poskusa, če lahko v svoj model namestite oba modela.

Redline 5800mAh ULCG paket vs. Gens Ace 5300mAh 60C:

Redline 5800mAh ULCG paket (18mm višine). Z maso le 226g in nizko višino je kot nalaš za 1/10 modified kategorijo.
Zelo podobna praznilna krivulja kot 5300mAh 60C LiPo (ne LiHV), vendar z ~20g prihranka na masi. Ker je paket zelo nizek je potrebno uporabiti tudi kratke 5mm priključke. Originalni segajo preko paketa in lahko na karbonskem podvozju naredijo kratek stik!


Gens Ace 5300mAh 60C LiHV in Gens Ace 5300mAh 60C LiPo:

Pri 5300mAh 60C nas je presenetila visoka napetost med praznjenjem napram dražjim paketov v naši ponudbi. Krivica se mu godi s stopnjo praznjenja 60C, glede na (interno) konkurenco bi moral biti vsaj 100-110C. Tudi po oddani kapaciteti je nad nominalno vrednostjo kapacitete, ta bi morala biti 5600mAh! Praznjenje konstantno 40 A do 3.4V/člen izgleda takole v primerjavi z običajnim 5300mAh 60C paketom napolnjenim na LiHV:

Primerjava:

Modra običajni 5300mah 60C – po 15A LiHV polnjenju, 5726 mAh, 42,7 Wh, povprečna upornost paketa 5,3 mOhm
Rdeča krivulja 5300mAh 60C LiHV – po 15A LiHV polnjenju, 5609 mAh, 41,5 Wh, povprečna upornost paketa 7,3 mOhm

Običajni (ne LiHV) paketi so torej malenkost boljši v vseh pogledih. Vendar tudi ta paket ne razočara, ampak postavlja nov standard pri LiPo “stick” paketih.

250 g – 270 g primerjave , Gens Ace 5300 mAh (4,2 V) in Redline LCG 6 Ah (4,35 V) 

Zelo podobne karakteristike obeh paketov in pričakovana nižja napetost pod obreminitvijo 5300 mAh paketa. Ne pozabimo, uporabna kapaciteta 5300 mAh paketa po LiHV polnjenju 5726 mAh, LCG 6000 mAh paketa pa 5911 mAh. Upornost pri Redline paketu je za 25 % nižja. Ponovno zaključek, da za običajno uporabo svetujemo cenejši paket, za (izkušene) tekmovalce pa Redline. Vseeno smo prepričani, da bodo klubski tekmovalci konkurenčno nastopali tudi z 5300 mAh 60C paketi.

300g primerjave; Redline 6 Ah LCGDrag 6.3 AhRedline 8.2 Ah in LiPo.si 7.3 Ah 

Tule je bila primerjava popolnoma pričakovana. Čeprav sem si po napetosti obetal, da bodo Drag paketi zmagovalci (zelena črta).

Realna uporaba Drag 6300 je že bila pri nas v hitrostnem (SAW) modelu čolna. Jaro nam je poslal podatke iz telemetrije zajete po kar nekaj cm kabla in seveda  8 mm priključkih. Paket je sposoben praznilnega toka 425A pri tem ima napetost 6.3V. To je 2677W iz 300g paketa!

Med testiranjem sem dobil idejo, če bi dodal praznilno kriviljo “cenenega” paketa primerljive kapacitete in mase. Ker paketa ni v ponudbi, sem vzel paketa Soaring 3300mAh in Soaring 4000mAh in jih zružil v 2S2P paket z XT90 priključkom. S tem sem hotel pokazati, da je možno naresti zanimiv paket za pol prodajne cene tekmovalnega paketa Redline 8200 mAh. Žal je masa zaradi nekaj dodatne začlite in seveda kabla 6mm2 in XT90 priključka iz 320g narasla na 346g, je paket še vedno zanimiv. Še posebno bi bil zanimiv za večje bashing 4S modele (~700g).

Pol cenejša LiPo.si 7300mAh 30C je celo pri 40A zmagovalka primerjave po napetosti (modra črta). Po LiHV polnjenju je na voljo ca 7850mAh kapacitete. IR členov pri 47°C je 1 mOhm. Nalijmo si čistega vina, 30C 7300mAh paket je sposoben trajnega toka ~200A, torej je preko sposobnosti XT90 priključka. Drugače povedano, paket 350g je sposoben moči ~1300W! 

Kljub uporabi različnih členov in pomisleka v 2P vezavi tukaj ni. Paket deluje “homogeno” , razlike med členi ni več kot pri običajnih paketih.


 Enakost členov v paketu 7300mAh 2S2P (3300+4000 mAh 30C Soaring) 

Uporabne kapacitete:

Redline 6000 mAh LCG – 5911 mAh

Redline 6300 mAh Drag (LiHV) – 6564 mAh

Redline 8200 mAh – 7983 mAh

LiPo.si 7300mAh (LiHV) – 7854 mAh

Naraščanje temperature

6300 Drag za 8 °C (nakazuje najnižji IR),   6000 LCG za 9 °C in prav tako 8200 za 9 °C ter 7300 za 13 °C

Zelo podobna paketa – 5300 mAh 60 C in shorty 6000 120C

Med paketoma je ca 30g razlike. Opazno je, da shorty drži malenkost višjo napetost v 1. polovici praznjenja. Uporabne kapacitete pa je vseeno več pri 5300mAh paketu v kolikor je polnjen z LiHV!

Rabljena paketa:

Zelo relevantno je testirati tudi rabljene pakete. Eden je moj lasten, drugi strankin (začetnik).

Moj 9 let star 5800mAh 2S2P 45C paket je dal skozi nekaj let uporabe in precej let počivanja. Z njim sem tekmoval v cestni kategoriji 1/10 modified, bil je v uporabi v 1/10 Short Course modelu in tudi na offroad elektro tekmagh), potem je veliko počival, sedaj je v uporabi v 2WD buggy modelu and katerim se navdušujeta hčerki.

Po kapaciteti je kar nekaj izgubil. Po obremenitvi pri 40A se lahko kvečjemu primerja z novim paketom 4000mAh 60C. Ostalo je še ca 4550mAh uporabne kapacitete.

Drugi paket je prinesla stranka (začetnik) kot reklamacijo. Po ca 100 ciklih se je strgal se balanserski kabel v notranjosti. Kako to komentiram? Verjetno so krive vibracije. Znotraj kabli niso zavarovani z lepilom/kitom. Prav tako ni uporabljena PCB ploščica kot npr. tekmovalnih paketih z ženskimi priključki (brez kabla). Zato bom v prihodnje svetoval raje uporabo HC10 paketov za offroad.

Na mojo pobudo je stranka zavarovala s silikonskim kitom pri kablih. Pa vendar je v notranjost prišel droben prah, kot izgleda tudi vlaga. Oksidirane so elektrode. Slike so na voljo tu. 

Z veliko zanimanja sem opravil meritve in ugotovil, da paket ne odstopa bistveno od novega paketa. Nekaj je izgubil na kapaciteti (ca 120mAh).


Nekateri avtomobilski navdušenci poročate o življenski dobi nekaj 100 ciklov, klubski tekmovalci vozijo tudi po 3 sezone z enakimi paketi.

1C/ 2C / 5C polnjenje

Različno hitro polnjenje – večinoma se pri paketih >5 Ah skrajša čas polnjenja. Hitro smo ugotovili, da napram manjšim paketom pod 1Ah, tudi 40 A tok polnjenja (torej pri 5 Ah je to 8C) ne poskbri, da bi se paketi znatno segreli. Je pa tudi res, da se na nekaterih tekmovanjih omejujejo tok polnjenja paketov. No, dejstvo je, da razlike med polnjenjem 5 in 15 A skoraj ni, 40 A pa dvigne temperature kvečjemu za 2 °C. Večinoma uporabniki polnijo s tokovi med 10-15 A. To je optimalen polnilni tok, da se lahko neprestano vozi z dvemi paketi. Optimalno je, da ko se zaključi vožnja s prvim paketov, se polnjenje drugega paketa konča.

Že dlje časa dokazano ni razlike v življenski dobi ali boste paket polnili 5 A (1C) ali 15A (3 C). Bolj je važno je, koliko časa bo paket stal napolnjen in kako globoko ga boste izpraznili.

Seveda so v avtomodelarstvu tudi uporabe, kjer so povprečni praznilni tokovi precej manjši (crawler, drift, ipd). In zato tem uporabnikom primerjali test ni zanimiv.

Primer simulacije pri tokovni obremenitvi 100A po 1C LiPo polnjenju ali 10C na primeru Gens Ace 4000 mAh 60C (vir)

Po 1C polnjenju (oziroma je paket na sobni temperaturi) z dolgimi priključnimi kabli in originalnimi priključki

3,1 mOhm + 3,1 mOhm + ~3,8 mOhm =  10,0 mOhm

Pri obremenitvi 100 A napetost počepne na 6,4 V, 100 W gre v toploto.

Segreti po 10C polnjenju (ali ogreti na telesno temperaturo) z optimizirano dolžino kabla in ustreznimi priključki

1,1 mOhm + 1,1 mOhm + ~2,8  mOhm = 5,0 mOhm

Pri 100 A je napetost 0,5 V višja, odvaja se pol manj toplote (50 W)

Če računamo, da se lahko napetost sesede na 6,4 V je tokovna obremenitev do 200 A :

Polnjenje LiIon (4,1 V), LiPo (4,2 V), LiHv (4,35 V)  in igranje s temperaturo paketa

Polnjenje LiIon podaljšuje življensko dobo. “Recept” je torej izbrati paket z največjo kapaciteto (seveda s primerno maso). Recept je zanimiv tudi za tekmovalce, kjer je veliko bolj pomembna konstantnost napetosti med praznjenjem.

·       Čim bolj konstantna zmogljivost od začetka do konca polnjenja – pred začetkom praznjenja ogreti na 40°C, polnjenje na 4.1V/člen (zaradi tega je uporabna kapaciteta nekoliko manjša)

·       Maksimalna zmogljivost na začetku + malenkost višja kapaciteta – členi ogreti na 40°C, polnjenje na 4.35-4.4V/člen

·       Uravnotežena zmogljivost/življenska doba – členi ogreti na 30°C, polnjenje 4,2 V

Primerjave smo opravili na 5300mAh 60C paketu:


Krivulje:

Modra – po 15A LiHV polnjenju, 5726 mAh

Rožnata – po 40A polnjenju, 5237mAh

Rjava – po 5A polnjenju (to kar verjetno dela večina), 5165mAh

Črna – experiment LiIon polnjenje za in gretje na 38°C za čimboljšo konstantnost napetosti med praznjenjem – 4707mAh

Zaključek:

–          Presenečenje testa sta paketa Gens Ace 4000 mAh 60C in 5300 mAh 60C. Oba paketa prepričata z nizko notranjo upornost členov in se jih nekaj let nazaj ne bi sramoval noben tekmovalec. Oba paketa se lahko polnita tudi kot LiHV in pri tem dosegata ca 10% povečanje kapacitete.

–          Pri tekmovalnih paketih Redline prepričata običajno veliki različici. Torej 6000 mAh LCG in 8200 mAh , veliko manj prepričljiva sta Redline shorty paketa 4000 mAh in 6000 mAh. Medtem kot je 145g 4 Ah paket na robu svojih zmogljivosti že pri 40A , pri 6 Ah paketu te bojazni ni, žal pa razočara z uporabno kapaciteto komaj nekaj nad 5 Ah. Veliko boljša izbira bo Gens Ace 6000 mAh 120C shorty paket.

–          Drag 6300 mAh paket bo zanimiv za vse, ki iščete paket za maksimalne tokove/moči. Paket je sposoben oddati moči do ca 2,7 kW (>400A!)! Torej v zaporedni vezavi (4Sdo 5.4kW! Kot nalašč za vse najbolj zmogljive hitrostne 4S modele (>250 km/h). 

Naša priporočila tekmovalcem

Tekmovalni 1/10 onroad modeli

Stock kategorija – 8200 mAh (zaradi maksimalne napetosti preko celotnega časa praznjenja)

Modified kategorija – 6000 mAh LCG / 5800 mAh ULCG

Drift kategorija – “shorty” (izbira glede na željeno/potrebno maso paketa, 145g do 217g)

Za ostale kategorije “shorty” – izbira raje Gens Ace 6000mAh 120C paketa namesto Redline 130C.

Tekmovalni 1/8 offroad modeli

2 x Redline LCG 6000 mAh paketa ali 2 x Redline 8200 mAh paketa 

V kolikor sta v igri shorty paketa potem Gens Ace 6000 mAh 120C

Za 4S enem kosu Redline 4S 6 Ah. Za težji paket bodisi 6550 mAh ali 7700 mAh.

Tekmovalni 1/8 GT onroad modeli 

Svetujemo uporabo paketov Redline 8200mAh

Polnjenje/segrevanje – kakor zahtevajo pravila tekmovanja.  Če ni pravil, potem polnjenje na LiHV in segrevanje na telesno temperature. Sicer poskušajte zaključiti polnjenje čim bližje startu teka/finala. Poskrbite ža čim krajše kable med krmilnikom in paketov ter čistost priključkov.

Naša priporočila hobi voznikom / “basherjem”

2S paketi se večinoma uporabljajo za modele merila 1/10. Par paketov 2S se kot 4S uporablja v modelih merila 1/8. V obeh primerih priporočamo pakete Gens Ace 60C 4000 mAh ali 5300mAh pakete. V primeru enojnega 4S paketa je naše priporočilo glede na testiranja 2S paketov, paket 4S 5300mAh. Paket je dovolj zmogljiv tudi za modele merila 1/5, kjer se uporablja 2 paketa 4S za 8S.

Velja omeniti tudi dolžino kablov in količino priključkov. Zadnje čase je pri večjih 1/8, 1/7 in 1/5 modelih priljubljeno, da sta na krmilniku nameščena 2 priključka za serijsko vezavo dveh paketov.

Primer Arrma RC krmilnik:

Zaradi dodatnega priključka in podaljšanih kablov so nameščeni še 4 dodatni kondenzatorji. Vendar kot je že iz slike razvidno imajo ti kondenzatorji zelo tenak in dolg priključni kabel, kar skorajda izniči njihov namen. To je recept za počasno odpoved krmilnika. V svoj zaprti “SMART Technology” system so vključili tudi IC5 priključke, ki v navezavi s “SMART” LiPO paketi poskrbijo, da vam deluje telemetrija v kolikor seveda uporabljate primerno RV komando oziroma aplikacijo na pametnem telefonu. Ne samo to, nudijo vam povezovalni priključek, ki omogoča rabo samo 1 paketa hkrati.

Pri tem pa ni imenjeno, da z dolgimi kalbi in preveč priključki na dolgi rok uničijete vaš krmilnik.

Optimalna rešitev bi bila uporaba ločenih paketov (2S, 3S ali 4S) oziroma uporaba ločenih priključkov, recimo AS150.

Problematika slabih/počasnih polnilnikov 

Marsikdo na začetku težko investira v kvaliteten polnilnik. Problematiko netočnih polnilnikov poudarjamo že 10 let. Svetujemo branje naših brošur, ki so na voljo:

Informacije o LiPo akumulatorjih

Tri informacijske brošure, ki že več kot desetletje ponujajo osnovo poznavanja LiPo paketov, polnilne tehnike...

5A polnilniki malih moči v kolikor točno merijo napetost, seveda napolnijo vaš paket. Ko je paket nov, ne bo problemov. Če se bodo v paketu pojavljale razlike med posameznimi členi, bo lahko polnilni čas naraščal. V najslabšem primeru polnilnik sploh ne bo zmogel več napolniti paketa in ga tako ob nadaljni uporabi tudi uničil.

Dober polnilnik je investicija

Resni hobi vozniki investirajte v zmogljiv polnilnik in po potrebi tudi terenski paket. Polnilniki iCharger so investicija in prejme vedno naše priporočilo. Ostali izostanejo, ker imajo prav vsi enak algoritem polnjenja Lixx paketov z balansiranjem ne glede na moč oziroma polnilni tok. Tudi balansirni tok in algoritem balansiranja je samo senca tega, kar premorejo Junsijevi polnilniki.

Čestitam,  prišli ste do konca našega dosedaj najdaljšega prispevka! Pri tem lahko povabimo modelarje ali celo trgovine, ki jih bi zanimalo kako se konkurenčni paketi primerjajo z našimi Gens Ace paketi, da se zmenimo za test. Naš email je info@lipo.si

Prosimo upoštevajte:

Avtor: Miha Holc

Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.  

O ekipi LiPo.si

zgodba se začne davnega leta 1989...

Dodaj odgovor