ZAKAJ je Nujna primerjava?
Takoj po objavljeni novici o prenovljeni liniji Gens Ace Redline sem zaprosil dobavitelja za testiranje različnih paketov. Pri LiPo.si si vedno prizadevamo, prodajamo tisto, kar dobro poznamo. Primerjava je nujna, da lahko pakete pravilno ovrednotimo – po realni zmogljivosti in ne po nalepki. Pri avtomobilskih tekmovalnih paketih je poleg FPV paketov največja konkurenca. Zato je primerjava še toliko bolj na mestu.
Na tem mestu se zahvaljujem Genspow GmbH za prijazno odobritev testiranja štirih (petih) različnih 2S paketov.
Pred branjem tega prispevka priporočam branje našega velikega testa in še marsikaj drugega:
primerjava pri praznilnem toku 70 amperov
Prejšnjo primerjavo smo delali pri praznilnem toku 40 A. Tokrat pri 70A na našem polnilniku Junsi 4010, ki ga žal ne najdete več v naši ponudbi.
Praznilni tok 70 A ni več “mačji kašelj”. Napram 40 A so členi veliko bolj obremenjeni, predvsem najlažja ~150 g paketa sta bila že na meji. Ne pozabimo praznilna moč je tu na začetku 4,35 V x 2 x 70 A ~ 600 W! Povprečna praznilna moč še vedno presega 500 W!
Podobni polnilniki 4010 so novi 456, 458 in 4512:
Kako poteka testiranje?
Pred testiranjem je potrebno opraviti nekaj ciklov. Samo testiranje pa je bilo opravljeno po polovičnem prvem predtestnem ciklu, da se je paket segrel “na delovno temperaturo” in meritveni drugi cikel.
Polnilni tok je znašal od 15 do 20 A, polnjenje do 4,35 V/člen (oziroma točno 4,37 V/člen, da je mirovna napetosti pri točno 4,35V/člen), praznilni tok pri regenerativnem sihronem praznjenju 70 A do 3,3 V/člen. Nato za hranjenje počasi z 2A na 3,82 V/člen.
Meritev temperature je bila opravljena z Junsijevim termočlenom prilepljenim s selotejpom na zgornjo stran ohišja paketa. Žal meritve temperature ne morejo biti točne zaradi izolacije (plastičnega ohišja).
Masa in mere so pomemben podatek, saj močno vplivajo na obnašanje modela. Osnove – lažji paketi so tako primerni za bolj “zavite” proge, težji za daljše manj zavite proge. Pestrost ponudbe paketov 1.0 in 2.0 omogoča zelo fino prilagajanje pri modelih merila 1/10, tako cestnih kot terenskih. Mogoče na to temo kdaj drugič, seveda pred nakupom nudimo pomoč.
Delta T – sprememba temperature med praznjenjem – manj je boljše. Seveda zaradi zasnove paketov, kot že zgoraj omenjeno, meritev ni bila zanesljiva, je pa neka osnova za primerjave.
Kapaciteta – več pomeni daljše praznilne čase; načeloma ni tako pomemben podatek, razen za kategorijo GT 1/8, kjer je pomembna vsaka mAh.
Energija – več je bolje – prav tako ne sme biti spregledan podatek. Pri enaki kapaciteti lahko višja napetost pod obremenitvijo pomeni bistveno razliko. Model bo imel na voljo višjo moč za pospeševanje.
IR – povprečna vrednost vzeta iz Dataexplorer – manj je bolje. Nižja notranja upornost pomeni manjši padec napetosti pod obremenitvijo. Višja temperatura – manjši IR. Vseeno ob praznilni krivulji postane to manj pomemben podatek. Potrebno je tudi vedeti, sa to to številke za same člene, ne pa za kable in priključke, ki večinoma prispevajo še enkrat toliko!
Praznilna krivulja pri 70A – višja napetost pod obremenitvijo je boljša. Dobimo sliko kako se paket obnaša pod obremenitvijo, primerjave so tako lažje. Vsak si lahko zračuna koliko pomeni 50mV višja napetost pri 70A (0,05 V x 70 A x 2 = 7 W). Pri stock kategoriji to lahko že pomeni neko prednost, pri modified pa večinoma niti ne.
Prvi cikli
so pomembni, da začne “delovati kemija” in za zagotavljanje dolge življenjske dobe. Pri 1 – 1,5C se jih napolni na 4,1 V na člen in sprazni pri 15 – 20 A na 3,75 V /člen. Postopek 5 ciklov je dovolj, da je paket pripravljen na prvi test. Paket ima po vsakem polnjenju večjo kapaciteto, Po 5. ciklu se kapaciteta se kapaciteta minimalno povečuje.
Prvi cikli na Junsi iCharger polnilnikih so preprosti
Dva paketa naenkrat v programo “Cycle”. Na fotografiji so vidni cikli 3, 4 in 5. C – charge -polnjenje, D discharge-praznjenje.
Kablovje pri praznjenju
“Kovačeva kobila je zmeraj bosa” – sinhrono praznjenje zahteva povezavo obeh izhodov polnilnika (vzporedna vezava). Junsijevi polnilniki lahko uporabijo tudi vzporedno vezavo obeh balanserskih izhodov.
Redline SHORTY 4000 1.0 VS 4200 2.0
Pri 4200 mAh 2.0 je možna uporaba običajno dolgih 5 mm priključkov
Zaradi drugačne oblike ohišja 2.0 serije 4200 mAh paketkov je možna uporaba običajno dolgih 5 mm priljučkov. Pri 1.0 4000 mAh je potrebna uporaba kratkih 5 mm priključkov, saj lahko običajno dolgi 5 mm priključki povzročijo kratek stik na karbonskem ohišju.
4000 mAh vs 4200 mAh
Primerjava najmanjših in najlažjih paketov Redline serije – zmagovalec je (zaradi višje mase in mer) pričakovano 4200 mAh 2.0 paket. Po testu 1.0 paketa, ki je bi na skrajni meji (>60°C) sem paket 2.0 praznil samo od 30°C naprej, zato so IR številke malce višje kot pri 1.0.
Modri 4000 mAh 1.0 vs rdeči 4200 mAh 2.0
Modra v 1. polovici malenkost višja zaradi višje začetne temperature paketa, vendar se razlika pokaže v 2. polovici.
V kolikor 10g ni problem (kar verjetno ne bo), je izbira pri 1/10 (tekmovalnih onroad – offroad) modelih preprosta – 2.0. Drifterji bodo verjetno pokupili lažje 1.0 pakete v akciji:
Redline SHORTY 6000 1.0 VS 6000 2.0
6000 mAh vs 6000 mAh
ENAKA PAKETA! Razlike kljub večkratnem testiranju ni bilo opaziti.
Rdeči 6000 mAh 1.0 vs modri 6000 mAh 2.0
Razlike se enostavno premajhne, da bi lahko trdili, da je 2.0 res izboljšana različica 1.0.
Zato bo glavni razlog za nakup cena:
Redline SHORTY 5300 2.0 VS 6000 2.0
5300 mAh vs 6000 mAh
Za razliko pri V1.0, kjer je paket 5100mAh nudil višjo napetost napram 6000mAh paketu med obremenitvijo, je tu rezultat nasproten. Žal lažji 5300mAh paket ne dosega enake napetosti pod višjo (70 A) obremenitvijo.
Zaradi tega svetujemo pri višjih močeh (1:8 ali modified 1:10 na veliki progi) težji paket. Kjer je poraba nižja in je kritična nižja masa pa izbiro 5300mAh paketa.
Rdeča praz. krivulja 6000 mAh 1.0 vs zelena 5300 mAh 2.0
Redline 8200 1.0 VS 8500 2.0
8200 mAh vs 8500 mAh
Tudi tu ugotavljamo, da so razliki minimalne in bo o nakupu odločala cena in ne nalepka.
Modri 8200 mAh 1.0 vs rdeči 8500 mAh 2.0
Razlike se enostavno premajhne, da bi lahko trdili, da je 2.0 res izboljšana različica 1.0. Zato bo tudi tukaj odločala pri nakupu cena.
Redline 9600 2.0
Žal smo v prvi pošiljki (maj 2024) dobili premalo paketov in smo paket za testiranje odstopili v uporabo našemu timskemu vozniku Nejcu.
Zelo vzpodbudna je bila kapaciteta pri nižjem praznilnem toku ~30A, kar 9825mAh!
Pri konstantnem praznilnem toku 70A smo izmerili kapaciteto 9256 mAh oziroma 10% večjo oddano energijo (66 vs 60Wh) kot pri 8500mAh različici.
Primerjava paketov REDLINE 2.0 8500mAh – modra in 9600mAh – rdeča.
Zaključek
Zanekrat nas je pozitivno presenetil le 4200mAh 2.0 paket, 6000mAh shorty in 8500mAh 2.0 paketa po našem mnenju ne prinašata bistvenih prednosti pred predhodnikoma iz 1.0 linije. 9600mAh paketov se bodo posluževali predvsem vozniki 1/8 GT kategorije. Tu moramo opomniti na veliko termično obremenitev, saj se od paketa zahteva bolj ali manj celotna kapaciteta. Zato priporočamo rešitev hlajenja med praznjenjem.
Seveda je ostalih paketov v liniji 2.0 precej, gre se za predvsem zato, da obstajajo možnosti finega prilagajanja mase in težišča pri 1/10 modelih glede na velikost in razmere na progi ter seveda glede na kategorijo – stock/modified/itd.
Menimo, da je lahko hkratni obstoj ponudbe 1.0 in 2.0 linije mogoč, vendar bo večina vseeno gledala na samo nalepko in tako preplačala dejanske zmogljivosti paketa. Marketing dela svoje… 🙂
Redline 1.0 Redline 2.0Prosimo upoštevajte:
Avtor: Miha Holc
Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.