Nasvete sem zbral iz lastnih izkušenj z LiPo akumulatorji ter izkušnjami znanih modelarjev, ki veliko testirajo različne akumulatorje (Gerd Giese, Wayne Giles, Charles aka “everydayflyer”) . V bistvu so ti nasveti uporabni za vse, ki želijo maksimalne zmogljivosti iz svojih akumulatorjev – govora je o najvišji možni moči in ne času letenja oziroma vožnje.
Veljajo vsi običajni nasveti in priporočila, ki veljajo za LiPo akumulatorje.
Uničevanje LiPo paketa
- (ponavljajočim) praznjenjem pod 3V/člen (pri novejših paketih pod 3.5V/člen)
- hranjenjem v polnem stanju (4.2V/člen) za več kot 24 ur
- hranjenje v praznem stanju (pod 3.6V/člen) za več kot 24 ur
- praznjenjem mrzlega akumulatorja (pod 15°C) z velikimi tokovi (pri maksimalni trajni C oznaki ali več)
- pretirano pregrevanje nad 50°C (praznjenje ali polnjenje)
Nasveti za najvišjo moč akumulatorja
- akumulator pustite stati v polnem stanju čim manj časa (optimalno neposredno iz polnilnika), da se ne povečuje IR
- akumulator s temperaturo okoli 25-30°C ni problema polniti 3C, tudi 5C, če se mudi
- akumulator s temperaturo okoli 40-50°C pustite ali ohladite na 25-30°C pred polnjenjem
- akumulator po dnevu uporabe čim prej spravite na napetost 3.8V/člen pri mirovanju
- akumulator nikoli ne praznite pod 3.6V/člen merjenjo pri mirovanju! “Optimalno” maksimalno praznjenje na okoli 3.7 – 3.75V/člen oz. kjer je le možno upoštevajte pravilo 80% nazivne kapacitete kot maksimum praznjenja (akumulator s kapaciteto 5000 mAh praznite maksimalno do kapacitete 4000mAh)
- za najboljše zmogljivosti akumulator pred štartom pogrejte nad 30°C (optimalno 40°C, maksimalno 50°C, skrajno za kratkotrajne obremenitve tudi do 60°C).
V kolikor vam polnilnik omogoča, izvajajte meritve notranje upornosti (IR) in si jo beležite recimo na vsakih 10 ciklov pri enaki temperaturi. Ko začne IR naraščati, začne padati tokovna zmogljivost paketa. Še vedno lahko zmanjšate IR v kolikor akumulator segrejete, vendar pozorno spremljajte tudi kapaciteto z občasnimi cikliranji.
LiPo.si uporablja za IR meritve:
Seveda če koga zanima lahko opravim meritve IR brezplačno.
Vedno sem pripravljen prisluhniti vašim izkušnjam, zato jih pošljite ali povejte. Upam, da bomo skupaj sčasoma lahko ponudili navadnemu modelarju dovolj dobre nasvete, da ne bo več dvomov kako ravnati z LiPo akumulatorji. To je nenazadnje tudi moj namen.
Splošni nasveti za tekmovalce
- optimizirajte dolžino kablov med akumulatorjem in krmilnikom
- uporabljajte (čiste) primerne priključke brez dodatnih adapterjev
- polnite v varnostnih/zaščitnih LiPo vrečah
- optimizirajte hitrost polnjenja (tok), da bo paket poln čim bližje štartu teka
Prosimo upoštevajte:
Avtor: Miha Holc
Prispevek sem spisal na podlagi lastnih testiranj, izkušenj, izkušenj uporabnikov in relevatnih informacij na spletu. Vaša vprašanja ali komentarje lahko napišete spodaj. Z veseljem jih bom pogledal in odgovoril v doglednem času.